• Anonym (Minna)

    Hur ser era ägglossningsflytningar ut?

    Ni som tycker att sådant här är äckligt kan ju sluta läsa redan nu. 
    Jag undrar alltså om ni kvinnor kan förklara hur era ägglossningsflytningar ser ut?

    Jag har ätit p-piller sedan jag var väldigt ung och har nu slutat med p-piller för några månader sedan. Jag och min partner ska snart försöka skaffa barn så jag försöker få koll på hur min kropp fungerar. 

    Tidigare månader har jag vid ägglossning fått väldigt riktigt flytningar, sådana där man kan "bygga broar med" (genomskinliga och halkiga). Jag har även fått positivt äl test i samband med dessa flytningar. Äl-testen har dock varit positiva i flera dagar, ibland 3-4 dagar. Jag har funderat över om det kan bero på att ägget har lite svårt att lossna? Fler som brukar ha positivt i flera dagar?

    Den här månaden har det dock varit helt annorlunda. Testade med äl-test även denna månad och fick i förrgår positivt test. Dagen efter var det dock helt negativt. Sedan idag så fick jag världens flytning när jag skulle gå på toa (det hängde en lång genomskinlig/vit flytning från mig när jag gick på toa för att kissa). Sedan har det inte varit något mer, inte särskilt rikliga flytningar heller. 

    Så vad menar ni när ni säger att ni har ägglossningsflytningar? Menar ni att ni har en enda "stor" flytning eller att det kommer flytningar hela dagen? 

    Jag har haft en sådan där "stor" flytning en gång förut och då var jag oplanerat gravid, men med tanke på att jag fick ett positivt äl-test så borde ju inte detta vara någon graviditet. 

    Hoppas verkligen att någon tar sig tid att svara! :) 

  • Svar på tråden Hur ser era ägglossningsflytningar ut?
  • Anonym (Jag då)

    Enkelt uttryckt: jag har bara flytningar vid mens och aldrig annars. Brukar vara 4 dagar och sista dagen med flytning infaller min äl. Stämt nästan alla år vi försökt få barn. De är både vattniga så man blir -ursäkta klarspråket!- blöt i trosorna och även de där trådiga,halvsega. Om jag tänker efter är det väl segast själva äl-dagen... 
    Men man måste inte ha äl-flytningar som syns,alla har inte det! Glad

  • Anonym (Minna)
    Anonym (Jag då) skrev 2014-10-24 19:57:18 följande:

    Enkelt uttryckt: jag har bara flytningar vid mens och aldrig annars. Brukar vara 4 dagar och sista dagen med flytning infaller min äl. Stämt nästan alla år vi försökt få barn. De är både vattniga så man blir -ursäkta klarspråket!- blöt i trosorna och även de där trådiga,halvsega. Om jag tänker efter är det väl segast själva äl-dagen... 
    Men man måste inte ha äl-flytningar som syns,alla har inte det! Glad


    Tack för ditt svar! =) Det du beskriver låter precis som jag har haft tidigare månader (alltså inte den här månaden). Jag kanske borde sluta analysera så mycket. Äl-flytningar kanske kan se olika ut olika månader :)
  • Anonym (Jag då)

    Mens? Jag menar ju äl förstås,men det fattade du!  Glad Nej,analysera för mycket blir aldrig bra om det varierar. Vill man ha barn sexar man ändå eller räknar dagar om flytningarna uteblir. Man kan ha flytningar,men ingen äl också,hänt mig typ 3 ggr.

Svar på tråden Hur ser era ägglossningsflytningar ut?