• tissla

    Resa till värme i feb-mars; Europa?

    Hej,
    jag och min partner med 6 mån bebis tänkte resa till lite varmare breddgrader i Europa under feb- mars och vara borta ca 6-8 veckor. undrar om någon har något bra tips på vart vi kan resa? vi skulle vilja vara någonstans där det är varmt (ca 20 grader dagtid), gärna möjligheter till bad, vandring och skönt häng! Bra givetvis om det finns sjukhus / vård i närheten utifall lilltjejen blir sjuk. Eftersom vi även kommer försöka leva billigt så är vi intresserade av ställen där mat o boende inte är jättedyrt. Vi har funderat på Malta, Azorerna, Grekland etc men tips mottages tacksamt, vet du någon specifik ort /område så är vi tacksamma :)
    Vi hoppas även på att vi kan ta med vår hund, en jack russel - någon som har erfarenhet av att vara utomlands (sydeuropa) med hund får gärna dela med sig de erfarenheterna!

  • Svar på tråden Resa till värme i feb-mars; Europa?
  • Dixie

    feb - mars är det ju inte så varmt i Grekland eller Malta - då är väl Kanarieöarna det enda alternativet inom Europa. 

  • Paulina Reseguiden

    Hej,

    Det ställe där det är behagligast temperatur under feb-mars är Kanarieöarna. Jag skickar med lite bra artiklar som du säkert kan ha nytta av.

    Här finns en ö-guide till Kanarieöarna:
    www.reseguiden.se/artiklar/sa-valjer-du-ratt-pa-kanarieoarna-6866

    Här kan du läsa om bra nybörjartips för Gran Canaria:
    www.reseguiden.se/artiklar/nyborjarguide-till-gran-canaria-8855

    Här finns en artikel om vädret på Kanarieöarna:
    www.reseguiden.se/artiklar/allt-du-behover-veta-om-vadret-pa-kanarieoarna-6692

    Mvh Paulina

Svar på tråden Resa till värme i feb-mars; Europa?