• Flizan30

    Någon som har studerat med småbarn på universitet?

    Ni som har studerat varit på universitet efter att ni fött barn alltså inte tagit studieuppehåll. Ångrar ni att ni inte tog förädlraledigt och hur fick ni det att funka? Jag har en 5,5 månaders och började nu efter upphåll under sommaren och en kurs under hösten. Redan efter 4 v är jag helt slutkörd. Min dotter är extremt mammig skriker så fort pappa håller henne, tar inte napp eller flaska. Pappan har tagit barnet de stunder jag  varit i skolan (max 2,5 h). Studerar gör jag på kvällar. har lite funderingar på att ta ett uppehåll till våren för att börja igen efter sommaren när hon har fått förskoleplats. Eller skall man köra på för att bli klar snabbt? Är det lättare eller svårare perioden mellan 6 -12 månader att studera? Trivs väldigt bra med mina kursare.

  • Svar på tråden Någon som har studerat med småbarn på universitet?
  • Fjärilslarv

    jag studerade via distans och vi hade många med barn i min klass.

  • Flizan30

    Fjärilslarv: Studerade du 100% och hur lade du upp dina studier så att du hann med allt? Hade du VFU praktik också under den perioden du var hemma med bebis? (alltså att din man var hemma ellerså?) 

  • Nukkumatti

    Skulle aldrig ha orkat plugga heltid och ha en bebis, men har man en bebis som sover bra så hade det kanske gått. Men om din man kanske kan ta pappaledigt halvtid så att du får både plugga och vara ledig med gott samvete så funkar det säkert. Mammighet brukar gå i perioder och bästa botemedlet är att dela på ansvaret!

Svar på tråden Någon som har studerat med småbarn på universitet?