• Svar på tråden Har du en ekonomipärm?
  • Kim Possible

    EN?! Flera stycken. En för bilen, flera för betalda räkningar, en för mina skatte- och bankpapper, en för makens dito, en för gemensamma lån och försäkringar, en för varje barn och hm...säkert någon till. 

  • Aniiee

    Nja..... jag har ingen fysisk pärm, men jag har onenote på datorn där jag sparar viktiga grejer, typ garantikvitton och avtal och sånt. Kan vara bra att ha. Räkningar lagras på bankens mail.


    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Cornellia

    Har typ 5-6 hemarkiv.


    Sparar räkningar, försäkringsbrev, lönespecar, kvitton, anställningsavtal, lånepapper osv osv. 

  • Ensam hemma

    En? Jag har flera stycken.

    En för betalda räkningar
    En för försäkringar
    En för bankhandlingar
    En för deklarationer
    En för pensioner

    Ja, jag är väl gammalmodig, men också ordningsmänniska.

  • Grappa

    Jag har en hög i en låda där jag lägger räkningar och sen rensar jag den med jämna mellanrum.

  • Rainbow gg
    Grappa skrev 2014-10-25 17:38:42 följande:

    Jag har en hög i en låda där jag lägger räkningar och sen rensar jag den med jämna mellanrum.


    Jag har en låda för betalda och en för obetalda räkningar

    Tömmer vid årsskifte och sätter in i en pärm.

    varför vet jag dock inte riktigt.. vad ska jag ha förra årets försäkringspapper, på en lägenhet jag inte längre har, till liksom?.. hm.
  • Kim Possible
    Kim Possible skrev 2014-10-25 17:26:36 följande:

    EN?! Flera stycken. En för bilen, flera för betalda räkningar, en för mina skatte- och bankpapper, en för makens dito, en för gemensamma lån och försäkringar, en för varje barn och hm...säkert någon till. 


    Glömde huspärmen! Där finns köpeavtal, besiktningar, ritningar till huset, resultat av vattenprovningar, kvitton på större köp till huset, hemförsäkringsvillkor osv.

    Man borde kanske hitta något mer modernt system som Aniee beskriver, men då måste vi scanna in alla dokument. Det får vara så här tills vidare.Vi hittar saker rätt lätt iaf, det är det viktigaste.
    Grappa skrev 2014-10-25 17:38:42 följande:

    Jag har en hög i en låda där jag lägger räkningar och sen rensar jag den med jämna mellanrum.


    Så hade jag det till jag träffade maken...fast jag rensade den aldrig. Skäms
  • chrissepisse

    Nej, det har jag inte. Lite roligt är det med tanke på att jag jobbar med just ekonomi och har militant ordning på jobbet. Inte för att jag missköter min privatekonomi, men jag får leta en stund när det är ett kvitto eller papper jag ska ha fram eftersom jag aldrig minns var jag har lagt dem.

  • Cornellia

    Jag har två arkiv med räkningar. Ett för det här året och en för förra. vid årsskiftet tömmer jag den äldsta, och börjar om. Inte för att det egentligen är värt att spara räkningar. 

Svar på tråden Har du en ekonomipärm?