• Anonym (less)

    Jag blöder av ALLA p medel? hjälp snälla?!

    Jag känner mig så uppgiven. Jag har testat alla p medel. Många har så att man blöder tills kroppen ställt om sig och anpassat mig. Problemet för mig är att det aldrig slutar. Jag har alltså provat allt och vet fan inte vad jag ska ta mig till.

    Man kan förstås ha sex med kondom men hur kul är det? Min bm har försökt allt men inget passar. Hur har ni andra som haft samma problem gjort?

  • Svar på tråden Jag blöder av ALLA p medel? hjälp snälla?!
  • Drottningen70

    Begriper absolut inte problemet med kondom ur en kvinnas synvinkel. Måste ju vara tusen gånger kuligare att använda kondom än att blöda som du gör.

  • Anonym (Cervixpessar)

    Cervixpessar använder jag vilket funkar toppen för mig iaf :)

  • Anonym (e)

    Testade minipiller blödde i 5 månader sedan orkade jag inte mer. Slutade och blev gravid inom 1 månad.

    Testade p-stav hade den i nästan tre år. Under denna tid hade jag minst 2 blödningar per månad men oftast blödde jag i 3-6 månader per gång. Tog ut den i februari i år och blev gravid inom 3 månader.

    Orsaken till att dessa inte fungerar för mig är för att slemhinnan (tror jag det heter) blir för tunna och den blir för skör och blöder.

    Jag väntar just nu mitt tredje barn och är 28år. Funderar på att sterilisera mig eftersom kondom är trist och inga preventivmedel verkar funka för mig.

  • Anonym (e)

    Z


    Anonym (Cervixpessar) skrev 2014-10-25 22:01:56 följande:

    Cervixpessar använder jag vilket funkar toppen för mig iaf :)


    Är det dom som innehåller samma hormoner som vanliga p-piller?
  • Anonym (Cervixpessar)
    Anonym (e) skrev 2014-10-25 23:23:08 följande:

    Z


    Är det dom som innehåller samma hormoner som vanliga p-piller?
    Nej det är helt hormonfritt! Är ett mindre pessar gjort i silikon som man sätter en spermiedödande gel på och sen sätter på livmodertappen :)
  • Anonym (Jenny)

    Hur länge testade du hormonspiral ? Jag blödde över ett år ( lite smått plus mer vid mens) sen glesare det ur och slutade helt efter ett par år.

  • Anonym (*)

    Prova p-plåster. Vet inga som fått blödningar av det, inte ens de som annars blöder en del av p-medel. Inte heller fått hormonbesvär

  • Anonym (*)

    Glömde... slemhinnorna blir väldigt tjocka av p-medlet, ägglossning förhindras. Jag och de jag känner som använder plåster har inte blivit oönskat gravida heller.

  • Anonym (less)

    Jag har testat allt.ni.nämner. Det senaste alternativet tog vi till i sista sista hand för att det är en så stor del som blir blödningsfria och det var p spruta. Fungerade inte det heller....

    Och klart man kan använda kondom men vill ju hellre hitta något som man kan använda och som fungerar.

    Tack för alla svar!

Svar på tråden Jag blöder av ALLA p medel? hjälp snälla?!