• Anonym (Angrar)

    Kan förhållandet överleva

    Kan verkligen ett förhållande överleva en abort.
    Jag har aldrig trott att jag någon gång skulle göra abort. Blev gravid fick panik, men ville inte heller göra abort. Det är väl inget man någonsin vill.
    Vi pratade om det och jag ville att vi båda skulle vilja ha barn och så var inte fallet. Så jag gjorde abort. 
    Har mått så dåligt och ångrar mig, men nu känner jag varje dag som går att jag glider ifrån min pojkvän.
    Som att det är hans fel. Vet att det inte är det, men jag undrar om det någongång går att komma tillbaka till en bra plats i förhållandet efter något sånt här.
    Förstod inte vidden av vad jag gjorde förrens det var försent.

  • Svar på tråden Kan förhållandet överleva
  • andreaamanda

    Det tar tid innan man mår bättre. Tänk inte på det som att du har gjort ett dåligt val, ni kommer få barn tillsammans när det är mer passande. Håll hårt i varandra! 

  • Anonym (hjälp)

    Ja, om ni får hjälp kanske ni kan överleva som par.

    Oftast så går man isär när man inte är överens om en oplanerad graviditet. Den som inte vill ha barn känner sig tvingad om kvinnan väljer att behålla, om kvinnan gör abort för att mannen vill blir det ofta så som du känner och man glider isär av den anledningen.
    Hur ska man kunna fortsätta älska någon som 'krävt' en sån sak eller 'tvingat' en att göra det för att man själv inte vill vara ensam glad om barnet?

    Så, ska ni överleva tror jag ni måste gå i familjeterapi.

Svar på tråden Kan förhållandet överleva