• Anonym (mats)

    hur ser du på detta?

    När en tjej initierar kontakt med en kille så får hon nästan aldrig nobben men när killarna gör samma sak blir det ofta nobben.

    Jag syftar såklart inte förslag från äckelgubbar, men tjejer får generellt endast nobben om de är extremt fula. Och tjejer får ha krav, visst, men i praktiken uppstår en orättvisa kring hur lätt man träffar någon pga kön.

    Åsikter?

  • Svar på tråden hur ser du på detta?
  • Anonym (L)

    Nobben på vadå? 

    Mina kvinnliga vänner letar ständigt efter någon som vill älska dem, men där är det ju ständigt killarna som nobbar dem, trots att dom är helt vanliga tjejer. 

  • Anonym (mats)
    Anonym (L) skrev 2014-10-26 00:06:26 följande:

    Nobben på vadå? 

    Mina kvinnliga vänner letar ständigt efter någon som vill älska dem, men där är det ju ständigt killarna som nobbar dem, trots att dom är helt vanliga tjejer. 


    Jag stöter på exakt samma problem.
  • Anonym (L)
    Anonym (mats) skrev 2014-10-26 00:18:56 följande:
    Jag stöter på exakt samma problem.
    Kan det vara så enkelt att väldigt många stöter på detta problem (helt oavsett vilket kön man har) eftersom vårt samhälle är ganska kallt och inte inbjuder till djupare relationer?
  • Anonym (mats)
    Anonym (L) skrev 2014-10-26 00:36:30 följande:

    Kan det vara så enkelt att väldigt många stöter på detta problem (helt oavsett vilket kön man har) eftersom vårt samhälle är ganska kallt och inte inbjuder till djupare relationer?


    Jag ser ju generella mönster.
  • Rainbow gg

    I mitt fall är det enkelt. Jag och väninnorna jag går ut med blir ofta stötta på av både attraktiva och mindre tilltalande män. De får nobben för att vi alla redan har män.

    och krav och standards har ju alla, du påstår ju själv att en man inte vill ha en ful kvinna. Kvinnorna du blir nobbad av har väl helt enkelt högre standard. Och varje individ får själv sätta sina standards vare sig det är en man eller kvinna, och det gör de också ifall du missat det. Men ju mer desperat man är desto mer sjunker antalet krav en tänkbar partner måste uppfylla för att vara intressant.

  • Anonym (mats)

    Men jag får ju nobben oavsett kravbild.

Svar på tråden hur ser du på detta?