• Vim

    Rymlig kombi

    Jag vet inte om det här kommer i rätt tråd nu men visste inte var jag skulle lägga den.

    Vi ska köpa en bil för en billig peng (50 000 kr) och jag undrar om ni har några tips på en bra kombi som ska rymma minst två bakåtvända bilstolar bredvid varandra i baksätet och ev en framåtvänd bredvid. Kan funka också med bara en bilkudde för äldsta sonen åker bara i den bilen någon gång i månaden. Vi som sitter fram är 179 cm och 150 cm långa.

    Vill ha ganska rymligt bagage så det rymmer en stor singelvagn + lite packning (eller matpåsar typ).

    Vi funderar på en Skoda octavia combi -05 eller en Saab 9-5 linear sportcombi biopower -06.

    Har ni några andra bra tips?

  • Svar på tråden Rymlig kombi
  • faithfully

    Kolla Subaru. Opel har stora kombimodeller till låga priser men kvalitén är diskuterad..

  • Donum

    Volvo XC90 rymmer utan problem två bilbarnstolar bak med plats för en vuxen att sitta bredvid. Lite dyrare än er budget dock. 

    Sedan beror det på vilka bilbarnstolar det är också. Isofix-stolarna tar ju ofta mer plats än de man sätter fast med bälte. Jag kan lätt få plats med icke-isofix-stolar i min helt vanliga kombi. 

  • daimstrut

    Opel Vectra eller Ford Mondeo. Vi har en Vectra, barnvagn går in på längden och vi har tre bilstolar i baksätet varav två bakåtvända. Inte den mest spännande bilen, men jag älskar utrymmet i den

  • Maria 164

    Huyndai i30 har rymlig nog kupé för  två bakåtvända bilstolar och gott om plats fram för någon som är 190 lång. Om bredden räcker för tre stolar kan jag inte lova, men det kanske är värt att kolla upp?


    Bagaget är tyvärr inte det störtsta, men vi får plats med vår Brio Go-vagn och 4 matkassar utan ansträngning.

Svar på tråden Rymlig kombi