• Emmis

    I natt ställde vi om frågan - hjälp mig reda ut en sak

    Jag måste bara få veta för nu har jag funderat på det här väldigt länge.
    Hur fungerar tisdsomställningen i vården? Hur för man journal när en timme försvinner eller när klockan bli två två gånger samma dygn?
    Låt säga att Sture ligger inne på intensivvård. Han får medicin vid 2:15. Men så blir klockan tre och man ställer tillbaka klockan. Sture dör sedan 2:05. Då ser det ju ut som att man medicincerat en redan död man? Hur skriver man? Hur fungerar det?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 10:17
    Och naturligtvis skulle det stå klockan i rubriken. Men det stämmer egentligen med frågan också, för det är inte första året jag frågar det dock första gången på det här forumet (tror jag).

  • Svar på tråden I natt ställde vi om frågan - hjälp mig reda ut en sak
  • Rainbow gg

    Jag är också nyfiken eftersom vi på mitt jobb har dygnspass på helgerna, och försöka klicka in 25h på ett dygn är ju inte det lättaste

  • Emmis
    Rainbow gg skrev 2014-10-26 10:18:37 följande:

    Jag är också nyfiken eftersom vi på mitt jobb har dygnspass på helgerna, och försöka klicka in 25h på ett dygn är ju inte det lättaste


    Eller hur. Fast många gånger hade man ju önskat att det var 25 timmar på ett dygn så att man hann med mer av det man behöver...
  • faithfully

    Det kommer säkert att stå som i ditt exempel. Men hade jag varit med om det hade jag kunnat lägga till att det under natten slagit över till vintertid

Svar på tråden I natt ställde vi om frågan - hjälp mig reda ut en sak