• Anonym (Rakning)

    HJÄLP min 12 ÅRING RAKAR SIN SNIPPA !!

    Fick världens chock.
    Min dotter rakar sig i underlivet, hon är ju bara barnet,

    Såg det av en slump när vi badade bastu hemma i helgen.
    Blev helt paff.
    Hon berättade att ALLA kompisar rakar sig, om man inte rakar sig betraktas tjejerna i skola som " äckliga " hjälp !!!

    Ja, jag rakar mig och jag skäms nu.

    Flickorna är ju bara barn, mentalt.
    Kroppsligt har flickorna både bröst, behåring, fått mens, höfterna/rumpan börjar bli kvinnliga.

    Vad säger ni andra föräldrar om att flickor från 11-13 års åldern rakar sig ??

    Har inga regler eller förmaningar om vad hon har för underkläder, bara det är rent och helt. BH använder hon bara i bland, har kanske kupa c-d .
    Underkläderna köper hon själv och har inte sätt ngt utmanande eller avvikande, i sexuell bemärkelse.

    Är chockad !!!

  • Svar på tråden HJÄLP min 12 ÅRING RAKAR SIN SNIPPA !!
  • Anonym (Jag)

    Bh använder hon ibland har kanske c-d kupa? Va va va? Vad menar du?

  • Tramptass

    Jag är inte på något vis förvånad faktiskt. Barn gör som vuxna gör. Och av någon konstig anledning ser många vuxna det som helt naturligt att raka av allt hår därnere. Att hår skulle vara äckligt är ju en av anledningarna man hör. Vi får det samhälle vi själva skapar.

  • Anonym (Q)

    Men herregud, hur kan du vara chockad?..!
    Om du rakar dig så är det ju detsamma som att säga till din dotter att hon ska raka sig. 
    Har du aldrig hört talas om att en dotter gör som hennes mamma gör, 
    detta oavsett vad mamman säger...

    Låt henne raka sig, lika som du och lika som hennes kompisar, vad skulle det kunna skada?
    Har det skadad dig? Hur du hört talas om att det skadad någon annan, gammal eller ung?

  • Anonym (Q)

    PS: Vänta tills hon blir tonåring, då kommer du förmodligen få något verkligt att bli chockad över...

  • Anonym (Rakning)

    JA, jag vet att jag rakar mig och skäms för detta nu,
    Rakar mig för att jag har en OTROLIG kraftig hårväxt.

    Men min lilla flicka ska inte behöva raka sig, mitt hjärta blöder för hennes skull.....

  • Anonym (j)
    Anonym (Rakning) skrev 2014-10-28 18:43:24 följande:

    JA, jag vet att jag rakar mig och skäms för detta nu,

    Rakar mig för att jag har en OTROLIG kraftig hårväxt.

    Men min lilla flicka ska inte behöva raka sig, mitt hjärta blöder för hennes skull.....


    Har du möjligen kraftig hårväxt på resten av kroppen och bor under en sten i skogen?
  • Stårschan
    Anonym (Rakning) skrev 2014-10-28 18:43:24 följande:

    JA, jag vet att jag rakar mig och skäms för detta nu,
    Rakar mig för att jag har en OTROLIG kraftig hårväxt.

    Men min lilla flicka ska inte behöva raka sig, mitt hjärta blöder för hennes skull.....


    Men vadå "ska inte behöva lida"? Anser du  - som ju föregått med dåligt exempel - att du själv lider? Du  kan tycka vad du vill om hennes rakning, men du har faktiskt inte med den att göra.
  • Anonym (Rakning)
    Anonym (j) skrev 2014-10-28 18:49:14 följande:
    Har du möjligen kraftig hårväxt på resten av kroppen och bor under en sten i skogen?
    Tyvärr har jag det.
    Mkt hår i ansiktet, rakar ej utan noppar, under armarna, hela rumpan och mellan skinkorna upp mot svanken och benen.
    Lider av detta och är livrädd att min lilla dotter skall ärva min hårväxt.
    Mitt ursprung är det inte ovanligt med kvinnor som har kraftig hårväxt.
  • Stårschan
    Anonym (Rakning) skrev 2014-10-28 18:58:54 följande:
    Tyvärr har jag det.
    Mkt hår i ansiktet, rakar ej utan noppar, under armarna, hela rumpan och mellan skinkorna upp mot svanken och benen.
    Lider av detta och är livrädd att min lilla dotter skall ärva min hårväxt.
    Mitt ursprung är det inte ovanligt med kvinnor som har kraftig hårväxt.

    Minns du hur gammal du var när du själv började raka dig? Kanske inte könet direkt, men armhålor och ben? Hur hade du reagerat om en äldre släkting hade velat skuldbelägga dig då och försöka övertala dig att låta håret växa fritt?
Svar på tråden HJÄLP min 12 ÅRING RAKAR SIN SNIPPA !!