• Anonym (Längtar)

    kommer min sambo nånsin vilja ha ett barn till?

    Jag och min sambo har varit tillsammmans i tio år, vi har två fina döttrar på 8 och 5 år. Jag har nu fått en stark längtan efter ett tredje barn men min sambo vill inte. Jag slutade med mina p-piller för ett halvår sen och det var ok för min sambo. Kör nu på avbrutet. Förutom förra veckan då det blev två oskyddade. Men det var typ två dagar efter min mens slutade så då kände han att det var ok för jag har ju inte ägglossning då. Min fråga är hur man ska ta sig igenom detta när jag verkligen vill ha ett barn till och hoppas att han ska misslyckas varje gång vi har avbrutet och han absolut inte vill??

  • Svar på tråden kommer min sambo nånsin vilja ha ett barn till?
  • Anonym (****)

    Vill du verkligen ha ett barn med en man som inte vill? Känns respektlöst, tycker jag.

  • Anonym (m)
    Anonym (Längtar) skrev 2014-10-28 22:01:28 följande:

    Jag och min sambo har varit tillsammmans i tio år, vi har två fina döttrar på 8 och 5 år. Jag har nu fått en stark längtan efter ett tredje barn men min sambo vill inte. Jag slutade med mina p-piller för ett halvår sen och det var ok för min sambo. Kör nu på avbrutet. Förutom förra veckan då det blev två oskyddade. Men det var typ två dagar efter min mens slutade så då kände han att det var ok för jag har ju inte ägglossning då. Min fråga är hur man ska ta sig igenom detta när jag verkligen vill ha ett barn till och hoppas att han ska misslyckas varje gång vi har avbrutet och han absolut inte vill??


    Han vill inte ha fler barn!!!
  • Anonym (Vethurdetär)

    Jag vet hur det känns, har dock inte något barn ännu. Nu ska jag och min partner visserligen börja försöka om några månader, men ändå. Jag och min partner har kört avbrutna samlag i nästan ett år nu, varje månad hoppas jag innerligt att han ska ha "råkat" komma lite i mig så att jag ska ha blivit gravid. Det verkar dock inte hända.

    Vi använder kondom någon gång ibland, men varje gång han plockar fram den så känner jag att jag tappar lusten att ens ha sex.

    Jag har såklart läst på lite om avbrutna samlag och chansen att bli gravid. Det råder visserligen lite delade meningar om det finns spermier i försatsen, men det verkar som om det inte gör det. Men det kan finnas om killen nyligen kommit. Så att ha sex två gånger under samma kväll kan ju öka chansen lite, haha ;) Men generellt sett verkar det vara en liten chans att bli gravid såtillvida mannen inte "råkar" komma lite innan han avbryter.

    Ja det bästa är väll helt enkelt om du får med mannen på noterna! Trots allt så vill man ju att ett barn ska vara något gemensamt! Men iaf i mitt fall så vet jag att mannen skulle bli glad om det hände, även om han inte vill ta steget fullt ut riktigt än!

  • Anonym (Längtar)

    Nej ni kan inte veta hur han resonerar men det finns kanske någon som varit i samma sits. Hur gick ni vidare?

  • Anonym (Hm,)

    Varför vill du ha flera barn/ slösa tid på en man som ser dig som "place holder" eller ett håll?

  • Anonym (Längtar)

    Vad menas med place holder?

  • Anonym (Längtar)

    Jag är alldeles i chock tror jag. Vi hade ett samtal i onsdags där jag berättade exakt hur jag kände och mådde. Igår kom han hem och sa att ok vi skaffar ett barn till och ikväll har vi haft oskyddat samlag på självaste ägglossningsdagen. Att det bara kunde vända sådär!

Svar på tråden kommer min sambo nånsin vilja ha ett barn till?