• Anonym (Ångest)

    Förlossningsdepression?

    Jag vet inte vart jag ska börja, jag mår helt enkelt så kasst att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Jag har troligen fått en förlossningsdepression. Jag har två små, helt underbara barn som har blivit så fruktansvärt lidande av den situationen vi har här hemma. Sen yngsta föddes för tre månader sedan har jag fått ta i princip allt ansvar för båda barnen på nätterna eftersom min man inte vaknar. Jag sover i snitt 2-4 timmar per dygn, äldsta vaknar fortfarande flera gånger per natt ovh yngsta har kolik. Jag har sådan sömnbrist att jag inte ens kan sova när jag väl får chansen. Jag har fått sömntabletter utskrivet men jag kan inte ta dessa eftersom min man inte vaknar när barnen skriker. Ovanpå allt trycker min man ner mig varje dag, han poängterar alltid om jag inte dukat av en tallrik efter mig, poängterar att jag har fått ta det lugnt om jag går på toaletten, om jag duschar får jag höra honom muttra "jag skulle också vilja ta en dusch någon gång", om jag går undan för att jag är arg springer han efter och skriker "då får jag ta barnen igen som vanligt". Han gnäller flera gånger varje dag på mig. Han och hans föräldrar menar att jag är överkänslig och att han inte alls trycker ner mig. Jag börjar fundera på om det är jag som inbillar mig alltihop. Dessutom menar dom att jag borde gå över till ersättning för att den lille ammar så mycket nätterna men vad hjälper det om min man ändå inte vaknar på nätterna? Jag själv är verkligen inte felfri, jag blir fruktansvärt arg och får raseriutbrott på min man vilket jag dock menar beror på sömnbrist och att han hela tiden gnäller på mig. Det har gått så långt att jag inte vill leva, funderar varje dag på att ta livet av mig (skulle dock aldrig göra det i verkligheten), gråter hysteriskt och har sådan ångest att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Barnen är inte hemma just nu utan hos svärföräldrarna. Snälla, om det är någon som läser detta, skriva några ord, jag behöver verkligen någon att "prata" med för jag håller på att gå under av all ångest.

  • Svar på tråden Förlossningsdepression?
  • caizita78

    Jag blir ledsen över att läsa detta, tycker din sambo inte tar sitt ansvar som varken pappa eller make, sen att svärföräldrarna blandar sig i gör mig förbannad. . Dina föräldrar.. kan du fly hem till dem ett tag !

    Kram till dig

  • Anonym (utmattad)

    Stöttekramar ts. Du behöver få vila. Åk hem eller till någon vän. Prata med bvc för hjälp och råd.

  • Anonym (Samma här)

    Hej ts!

    Det låter väldigt likt hur jag känner nu.

    Hur går det för dig nu? Någon förbättring?

    Har funderat på om man ska ringa BM och se om hon kan hjälpa till med något.

    För mig så tar tårarna aldrig slut. Kan gråta när som helst och var som helst för ingen särskild anledning....

    Jag har börjat skriva dagbok, hjälper lite. Men helst skulle jag vilja prata med någon.

    Vill inte känna så här mer :(

Svar på tråden Förlossningsdepression?