• Anonym (ledsen)

    Så sviken av min familj :(

    Jag och min sambo förlovade oss för ett tag sen. 
    Bröllopet är redan bokat och klart  till sensommaren nästa år, nere i Skåne. Vi  ska ha en stor släktmiddag om 2 veckor för att fira vår förlovning. Detta är något både jag och min fästman har längtat efter.

    Helt plötsligt händer detta. Min bror och hans flickvän förlovar sig. Snabbt som satan och helt plötsligt så ska dom gifta sig på våren innan vår sommar. Vi förklarar för dom att vi inte vill det. Tycker dom kan vänta tills en tid efter oss. Hon har redan varit med och sett min klänning och allt. Deras reaktion på detta är att vi är larviga och så här kan man inte hålla på.  Dessa personer klarar inte av när andra får uppmärksamhet och ska alltid försöka stjäla showen. Men när det gäller vårt bröllop tycker jag att det är att gå för långt.

    Tycker ni detta är ok?? Alla jag har frågat har varit helt chockade.
  • Svar på tråden Så sviken av min familj :(
  • Anonym (oj)

    De är ju de som gör bort sig. Alla kommer ju att inse varför de har så brottom. Men vill de ändå gifta sig först så kan du inget göra.

  • Påven Johanna

    För mig hade det varit helt okej. Jag har aldrig haft några synpunkter på eller invändningar mot när andra väljer att skaffa barn, förlova sig, gifta sig eller något annat i samma stil. Det har jag inte med att göra, anser jag. Dessutom har jag aldrig någonsin känt att andras göranden och låtanden förminskat min egen lycka på något sätt, jag är inte en person som sitter och grymtar över att något ha stulit mitt stjärnljus. 

  • Olympia

    Jag förstår inte varför "alla" är chockade.


    Din bror och hans blivande fru har väl rätt att ha sitt bröllop när de vill utan att fråga dig om lov.

  • Drottningen70

    Förstår inte alls problemet. De gifter sig på våren och ni på sensommaren?

    Jag förväntade mig att få läsa att e bokat in samma helg som er eller nåt sånt. Skärp dig.

  • Olympia

    Enligt rubriken anser du dig sviken av din familj.


    Innebär det att dina föräldrar och eventuella andra syskon inte håller med dig?

  • Påven Johanna
    Olympia skrev 2014-10-29 10:08:37 följande:

    Enligt rubriken anser du dig sviken av din familj.


    Innebär det att dina föräldrar och eventuella andra syskon inte håller med dig?


    Tror du inte att det är brorsan hon känner sig sviken av då? Han som har mage att gifta sig innan hon själv ska gifta sig? Han vars fästmö dessutom sett ts klänning? Gud vet vad en så svekfull människa gör med den informationen, tänker sig kanske ts.
  • faiir

    Det kan ju bara vara så att de är gravida och vill hinna gifta sin innan bebisen? 
    När de tänkt dra ihop allting så snabbt så är det inte säkert det blir lika speciellt - medans du hinner tänka på alla de små detaljerna, samt höra vad de andra klagar på vid deras bröllop. ;)
    Försök se det positiva! Det är så långt emellan era bröllop att ingen kommer tänka på om något var likt - och dessutom även om hon skulle skaffa precis samma klänning som dig så kommer den aldrig se likadan ut på er - samt du vill ju vara speciellt för din blivande man - så länge han tappar andan när han ser dig, vad spelar det egentligen för roll om någon annan jämför er två? 
    Vill du lägga beslag på någon färg eller tema, så kan ni skynda er och skicka ut "save the date"-kort eller kanske även inbjudningskort till de ni tänkt bjuda - korten avslöjar ju väldigt mycket om bröllopets tema - om man vill det!

  • Topcom

    Men jösses så löjligt. Varför får de inte gifta sig? Vad påverkar detta dig? Det är deras business ffs. Du känns som en missunnsam person.

  • Anonym (e)

    Er familj och släkt kommer inte tänka på ert bröllop och ge er uppmärksamhet över det från nu till i sommar, så det spelar faktiskt ingen roll. Kan verkligen ett bröllop på våren stjäla uppmärksamhet från ett bröllop till sommaren? Jag tvivlar faktiskt på det.

  • faiir

    En annan sak - hade de tagit ett eget "år" så hade de fått mer uppmärksamhet - för då ska det pratas om bröllopet innan och efter. Nu kommer det pratas om båda era bröllop innan, men sedan så kommer all fokus gå tillbaka till er - medans de går miste om sin "efter-bröllops" uppmärksamhet. 
    Medans efter att ni gift er så kommer alla fortfarande prata om er bröllop och otåligt vänta på bilder från er bröllop! 
    Tänk istället såhär - om de hade bestämt sig att gifta sig efter er så hade all uppmärksamhet gått till de direkt efter att ni gift er, då de fortfarande skulle hålla på med planering och det drar till sig mycket mer uppmärksamhet och tid från familj/vänner.

Svar på tråden Så sviken av min familj :(