• safran04

    min särbos ex

    Min särbo är en ensamstående pappa, hans pojke är ändå 19 och bor hemma hos honom men pojkens mamma tycker att det är helt ok att komma till dem nästan varje dag och påstår att hon har rätt till det eftersom det är hennes sons hem. Det känns som min särbo inte kan hantera det här eftersom han tror att det hjälper pojken på något sätt eftersom han tidigare hade lite problem med skolan och kompisumgänget. Jag har till och med upptäckt att hon sover där ibland, tydligen passar på när min särbo sover hos mig. Det hela känns inte bra och jag har diskuterat det här med honom, han säger att han ska prata med båda men tyvärr har det inte hänt mycket. För mig känns det riktigt sjukt eftersom alla i min familj fick ta ställning till att jag har träffat någon och respekterar detta men där fattas något och nu har det gått så långt att jag känner mig inte välkommen i hans hem han vet om det men jag har en känsla av att både mamman och pojken respekterar inte min särbo och i det fallet känns det heller inte bra för mig. Själv är jag inte van vid något sådant ja tycker att alltmåste fungera på ett friskt sätt mellan föräldrar om det ska vara friska relationer mellan barn och föräldrar. Här är det inte frågan om ett litet barn bara en nästan vuxen människa.


    förälder
  • Svar på tråden min särbos ex
  • skruff

    Givetvis är det okej att hälsa på om alla är överens om det men som jag uppfattar inlägget så är det inte okej någonstans. Din partners ex har inga som helst "rättigheter" till din partners hem. Speciellt inte som pojken är vuxen, men inte heller innan.

  • Anonym (Nej)

    Vill pojken träffa sin mamma får han väl åka hem till henne. Hade aldrig, som din särbo,  accepterat att hon sov där, vågar inte pojken sova själv eller? Nej- bor man inte där så sover man inte heller där.

  • safran04

    Ingeting emot om att besöka, men jag vädrar lite nonchalans eftersom min särbo har flera gånger påpekat att han gillar inte det och ingen tycks bry sig.


    förälder
  • Anonym (Nej)

    Nen det är särbons lägenhet, vill han inte ha henne där får han säga det till sonen. Sonen har inte någon som helst befogenhet att bjuda in mamman där om pappan sagt nej. Då får han som sagt åka och sova hos mamman. Lever han under särbons tak-gäller särbons regler.

Svar på tråden min särbos ex