• Saken86

    Erfarenheter kring Njurstas/Hydronefros?

    Hej!

    För en vecka sedan började jag få smärtanfall  i höger sida vid njuren, bet ihop hemma i 4 dagar innan jag insåg att detta kommer fan inte gå över av sig själv och började bli orolig så åkte in akut och fick då denna diagnos konstaterad.
    Usch och fy vilken pina,

    Någon fler som  varit med om detta?
    Hur var det för er?
    Hur länge satt det i sig?
    Vad fick ni för hjälp?

  • Svar på tråden Erfarenheter kring Njurstas/Hydronefros?
  • Saken86

    Ingen? Känner mig typ rätt ensam i detta. Läkarna får det att låta som att det är vanligt. Men ingen annan än jag har det. Blä :/

  • Saken86
    Penguine skrev 2014-10-30 19:52:04 följande:

    Jag har inte haft det själv men vet om en som hade det, så du är inte ensam :)


    Heej!! :)) kul med svar!!

    Jasså? Hur var det för henne? Hur länge höll det i sig?
  • Penguine

    Vi är inte så nära vänner så jag vet inte exakt men tror hon fick någon slags kanyl/kateter i ryggen till njuren som hon hade resten av graviditeten. Hon var inte nöjd med situationen men om hon inte hade haft sprutan så hade njuren dött så det var nog bara att gilla läget.

  • emptyprayers

    Jag hade hydronefros. Jag hade dock gått med det så länge och hade sådana smärtor så de opererade bort njuren. Hade mindre än 5 % funktion kvar.

    Nu vet jag iofs inte vad njurstas är :) men är detta något som kommit nyligen så kan de säkert hjälpa dig med behandling!

  • Saken86
    emptyprayers skrev 2014-10-30 22:49:56 följande:

    Jag hade hydronefros. Jag hade dock gått med det så länge och hade sådana smärtor så de opererade bort njuren. Hade mindre än 5 % funktion kvar.

    Nu vet jag iofs inte vad njurstas är :) men är detta något som kommit nyligen så kan de säkert hjälpa dig med behandling!


    Nämen fy! Njurstas och hydronefros är samma sak tydligen bara olika ord.

    Var du gravid då? Hur länge hade du det? Var det länge sedan?
  • Saken86
    Penguine skrev 2014-10-30 22:00:45 följande:

    Vi är inte så nära vänner så jag vet inte exakt men tror hon fick någon slags kanyl/kateter i ryggen till njuren som hon hade resten av graviditeten. Hon var inte nöjd med situationen men om hon inte hade haft sprutan så hade njuren dött så det var nog bara att gilla läget.


    Jo dom har pratat om att man kan operera in en slang men säger att det inte är att rekommendera speciellt inte under graviditeten , så det enda man kan göra är att äta värktabletter och vänta ut det typ. Och går det inte över när bebisen är ute kan det bli operation då ist. Usch.
Svar på tråden Erfarenheter kring Njurstas/Hydronefros?