• Anonym (Anonym)

    Vit knöl i underlivet

    Det har kliat i underlivet i flera månader. Inte hela tiden, började i sommras men då trodde jag det var någon svamp för det var så varmt och minns att bindan skav strax innan det började klia. Canesten hjälpte!
    Men nu har det kommit tillbaka, klådan, och har även lagt märke till en liten kula, som en liten finne. Den är hård och vit...sitter typ precis mellan klitoris och yttre blygdläppen. Är det kondylom eller, eller någon annan könssjukdom? Hade faktiskt oskyddat sex i sommras (dumt!). Kliar så in i *...

  • Svar på tråden Vit knöl i underlivet
  • Anonym (Anonym)

    Därför att....svampmedel hjälpte! Det kommer i samband med mensen också, men nu när jag känner en liten knöl/kula så börjar jag fundera på om det inte är något annat istället.

  • Anonym (Smulan)

    Troligtvis är det en inflammerad körtel du har. Dom ska utsöndra ett sekret för att göra huden där nere smidig. Ibland kan dom bli igentäppta precis som en finne. Gå till en gynekolog så hjälper dom till att ta bort den.

  • Anonym (Anonym)

    Har tid först 20de november! Men ush så lång väntan då, och visste inte att inflammerade körtlar kan klia så mycket. Har haft en inflammerad körtel i armhålan, men då gjorde det ont!

  • Anonym (Smulan)

    Ja dom kan klias och gör så småningom ont när de blir större. Jätte bra att du har fått en tid .

  • Anonym (Tt)

    Tror också det är en körtel, antagligen en talgkörtel, som krånglar. Kan inte tänka på någon STD som blir som en kliande vit knöl. Herpes tex blir ju som blåsor som försvinner efter nån vecka/veckor.

  • Anonym (Anonym)

    Det var svamp! Och förhårdnaden en en körtel eller hårsäck som täppts till pga infektionen och sköra slemhinnor. 
    Så jädras skönt att det inte var kondylom eller nått. Men ingen mer oskyddat sex för min del iaf.

Svar på tråden Vit knöl i underlivet