• Anonym (panikfylld)

    gravid utan symtom?

    Som rubriken lyder, gravid utan symtom?

    Har nyligen flyttat ihop med min sambo och livet kan inte vara mer underbart. Men nu har jag börjat få tankar och aningar om att jag kanske är gravid. Magen är svullen och i profil ser det ut som en "gravidmage". Jag har dock inga symtom, mer än att jag måste kissa lite oftare. Mensen kommer som den brukar, brösten är verken ömma eller svullna. Har börjat drömma konstiga drömmar om barn och om att starta familj. Är det någon här inne som kan svara på om jag håller på att bli galen eller om jag faktiskt kan vara gravid? Tack på förhand.

  • Svar på tråden gravid utan symtom?
  • Anonym (Testa)

    Har du långt till närmsta apotek? Köp ett gravidtest istället för att sitta här och spekulera. Vi kan ju inte veta.

  • Anonym (panikfylld)
    Anonym (Testa) skrev 2014-10-30 12:28:29 följande:

    Har du långt till närmsta apotek? Köp ett gravidtest istället för att sitta här och spekulera. Vi kan ju inte veta.


    Ja, närmsta apotek är en bra bit här ifrån och jag kan inte ta mig dit.
  • Anonym (Testa)
    Anonym (panikfylld) skrev 2014-10-30 12:30:11 följande:
    Ja, närmsta apotek är en bra bit här ifrån och jag kan inte ta mig dit.
    Verkar konstigt. Går du bara hemma då, och din kille med?

    Varför har du panik?
  • Anonym (panikfylld)
    Anonym (Testa) skrev 2014-10-30 12:39:58 följande:

    Verkar konstigt. Går du bara hemma då, och din kille med?

    Varför har du panik?


    Jag går hemma, sambon jobbar. Men vill inte be honom köpa gravtest till mig. Jag vet inte om vi är redo för detta steget och jag vet inte vad jag ska ta mig till om jag är gravid. Han är 10 år äldre än mig, han har själv sagt att han inte vill stressa med barn. Jag berättade för honom att om jag skulle bli gravid så skulle jag inte klara av att ta bort det. Detta gör att jag känner mig panikfylld..
  • Anonym (...)
    Anonym (panikfylld) skrev 2014-10-30 12:52:23 följande:
    Jag går hemma, sambon jobbar. Men vill inte be honom köpa gravtest till mig. Jag vet inte om vi är redo för detta steget och jag vet inte vad jag ska ta mig till om jag är gravid. Han är 10 år äldre än mig, han har själv sagt att han inte vill stressa med barn. Jag berättade för honom att om jag skulle bli gravid så skulle jag inte klara av att ta bort det. Detta gör att jag känner mig panikfylld..

    Men då är det ju desto större anledning att ta sig iväg och köpa ett test..Ingen här kan ge dig svar egentligen och ett test ger dig svar direkt.
  • Anonym (panikfylld)

    Ja, jag vet detta. Beställer ett från nätet.

  • Anonym (...)

    Jag kan nog lugna dig med att du troligtvis inbillar dig, du kan nog vara lugn:)

  • Anonym (panikfylld)

    Det trodde jag också först. Men har haft det såhär i veckor nu. Så man vet ju aldrig!

  • Anonym (anne)

    Jag beställde mina test från apotea.se, det är billigt där och jättesnabb leverans direkt till brevlådan. Tips! :)

Svar på tråden gravid utan symtom?