• Anne89

    Rosa blödning - gravid v.14 - Missfall? Hjälp!

    Jag har tidigare fått ett missfall i v.13 då fostret dött i v.8. Det började med rosa flytningar som höll i sig till och från fram till missfallet (ca en vecka senare).

    Nu är jag gravid i v.14 och igår fick jag en rosa blödning/flytning. Vi hade sex kvällen innan men blödningen kom först på eftermiddagen nästa dag. Resten av dagen var flytningarna normala men idag på morgonen var det åter igen rosa på pappret (kanske lite mer mot det ljusbruna idag).

    Till saken hör att jag har haft svaga symptom hela graviditeten (men ändå betydligt starkare än den första gången, som blev mf i vecka 13). Min mage är helt platt - än finns det inga tecken på att jag är gravid om man kollar på magen vilket känns lite oroande. Känner heller inte livmodern när jag känner med händerna på magen vilket man tydligen "ska" göra. Det enda jag känner är att det känns lite hårt ovanför blygdbenet ungefär som när man är kissnödig. Kanske påverkas det hela av att jag är överviktig (att man inte känner/ser lika väl).

    Någon som varit med om liknande? Hur gick det för er - missfall eller var blödningen ofarlig? Vad ska jag göra nu - ringa sjukvårdsrådgivningen? Försöka få komma på UL? Avvakta? Min MVC har stängt idag så jag kan inte få tag i min barnmorska.

    Tacksam för alla råd, berättelser och inputs jag kan få.

Svar på tråden Rosa blödning - gravid v.14 - Missfall? Hjälp!