• Tsgbn

    Läxhjälp?

    Hej!


    Jag och en kompis startade för ungefär 2 veckor sedan ett UF-företag där vi erbjuder läxhjälp till alla som går i årkurs 1-9.
    Vårt främsta mål är att hjälpa och bidra till bättre resultat i skolan. Vi vill också ändra synen på skolan till det bättre för vissa. Samtidigt som detta vill vi tjäna en slant till högskolelivet som väntar.

    Vi kommer hem till den som söker läxhjälp! Om det skulle behövas är de välkomna hem till oss också.

    Jag undrar hur mycket ni som föräldrar hade varit beredda att betala för läxhjälp? Skrattande

  • Svar på tråden Läxhjälp?
  • Stjärnfall76

    I Frankrike är det vanligt och för de riktigt duktiga, med utbildning, betalar man över 400:-/h, men det tror jag inte någon betalar i Sverige.

    150:- i timmen hade jag kunnat vara beredd som det känns nu. Jag kan själv hjälpa barnen och de är rdan duktiga.

    Ett barn som vill toppa betygen på gymnasiet hade jag kunnat betala med för att få hjälpen för.

  • Stjärnfall76

    I Frankrike är det vanligt och för de riktigt duktiga, med utbildning, betalar man över 400:-/h, men det tror jag inte någon betalar i Sverige.

    150:- i timmen hade jag kunnat vara beredd som det känns nu. Jag kan själv hjälpa barnen och de är rdan duktiga.

    Ett barn som vill toppa betygen på gymnasiet hade jag kunnat betala med för att få hjälpen för.

  • Nalliwer

    Bjuder 600:- till den som kan komma hem en eftermiddag i veckan och köra läxhjälp med sönerna 2 timmer plus paus. En högpresterande högstadiekille och en mellanstadiekille med läs och skrivproblem.

Svar på tråden Läxhjälp?