• MissDarling

    Jättesparsam mens,gravid?

    Hej!
    Vill fråga er härinne om någon har varit med om samma sak.
    Har idag min tredje dag på mensen och har idag inte blödit alls! Första och andra dagen var det väldigt sparsamt, och ingen mensvärk alls. Hade ÄL för 15 dagar sen, och jag och sambon myste till ordentligt dagarna innan, under och efter ÄL. 
    Trots detta gjorde jag idag ett negativt test, men man har ju hört från många att testerna ibland inte stämmer, vad tror ni som har varit med om detta? Jättetacksam för svar! 

  • Svar på tråden Jättesparsam mens,gravid?
  • solros68

    Du kan ju ha fått en genombrottsblödning. Jag hade det när jag var gravid, i 3 månader. Samma tid som mensen skulle komma men mindre blödning. Jag plussade först på bim +8. Lycka till!

  • MissDarling

    "Du kan ju ha fått en genombrottsblödning. Jag hade det när jag var gravid, i 3 månader. Samma tid som mensen skulle komma men mindre blödning. Jag plussade först på bim +8. Lycka till!"

    Okej, ja det är ju möjligt. Idag har det varit väldigt sparsamt med blödning, bara en tampong, som inte ens var halvfylld...men gravtestet jag tog i onsdags morse var negativt...finns ju de som säger att kroppen inte alltid hinner med. Dessutom är jag godissugen hela tiden, och helt plötsligt blivit väldigt äckelmagad på jobbet ( jobbar inom äldreomsorgen ) låg inatt och mådde illa i säkert en halvtimme innan jag kunde somna om, men har än så länge inte kräkts. Ingen mensvärk, från ägglossning fram tills blödningarna började så har brösten varit katastrofalt ömma, särskilt bröstvårtorna. Inte lika illa nu men de känns ändå väldigt svullna. Men antar att det bara är att vänta och se! Tack för tipset! Glad

Svar på tråden Jättesparsam mens,gravid?