• Sara101010

    Althera,bajsar mörkgrönt och luktar illa.Hjälp!!!!

    Hej. Min son är allergisk mot ägg och komjölk.Vi fick althera utskrivet.Han accepterade smaken direkt och är glad och pigg som vanligt. Problemet är att han bajsar mjörkgrönt och det luktar väldigt illa. frågade bvc idag,hon sa att det är helt normalt,så längre han e glad och pigg. Undrar om hur har era barn reagerad på althera? bajsar de grönt? luktar det så illa?

  • Svar på tråden Althera,bajsar mörkgrönt och luktar illa.Hjälp!!!!
  • Kerubmamman

    Vi hade liknande problem med en av ersättningarna som vår yngste fick utskrivet. Kommer inte ihåg namnet på den, det är åtta år sen. Stanken var fruktansvärd. Vi fick sedan nutramigen och det funkade perfekt. 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Sara101010
    Elmiina skrev 2014-10-31 14:38:03 följande:

    Haha ja det är normalt med altheran :p De tog en lång stund innan det försvann.


    va bra:) jag var lite orolig för det,fundera det på att byta till nutramigen. Hur långt tid tog det för er tills avföringen var normalfärgat ?
  • Elmiina

    Alltså det tog nog många veckor, månader tillochmed. När vi började med smakportioner så vart de bättre om jag minns rätt. Men pruttande var ju värst, trodde varje gång att dottern hade lagt världens bajs :p

  • ssa123

    Det blir så med altheran och är så fram till dess att barnet börjar med mat. Bara att vänja sig

Svar på tråden Althera,bajsar mörkgrönt och luktar illa.Hjälp!!!!