• Misspinkie

    Orkar inte vara gravid mer!!!

    Står inte ut med att vara gravid mer. Väntar mitt andra barn och har aldrig känt mig så uppgiven som nu. Är bara i v 36+4.

    Bebis har legat fixerad sedan v 31. Nu ligger den så långt ned att det ilar/sticker/hugger både i nerver och urinblåsa. Har ont i hela bäckenet pga belastningen särskilt när jag böjer mig ned. Ibland känns det som att det sticker och ilar i livmodertappen. Har förvärkar och tror varenda kväll att det ska sätta igång. Omgångar med slempropp har kommit. Är öppen 2cm mjuk tapp men den är 4cm. Kan knappt röra mig längre av alla ilningar. Viktuppskattning på bebis idag=2900g.

    Känns hopplöst. Nån som är med om liknande eller har några tips? Jag orkar inte snart...

  • Svar på tråden Orkar inte vara gravid mer!!!
  • NLAL

    Har tyvärr inga tips att ge dig, men jag lider med dig.. Jag var less redan i v.20, så det var en lång bit kvar.. Jag var så sjukt trött, ont av foglossningen och spydde fram till v.38. Jag var så less så fyfan..

  • Vilda Tiger

    Samma här. Mycket kraftigt ödem i båda ben och fötter. Diskförskjutning, 35 kg plus, kraftig smärta i fogarna (speciellt fram), har inte kunnat röra mig längre än till bilen efter vecka 30, låg inne en vecka i somras då jag fick gastrit (fy tusan så ont det gjorde), kapraltunnelsyndrom och en trötthet som inte är av denna värld. Vecka 37+2 Idag. Har under eftermiddagen fått en hinnsvepning av läkare idag men känner inget speciellt efter den.

    Är så trött på att inte må bra en enda stund av dygnet. Jag har ont h e l a t i d e n.

    Min enda tröst är att jag blir igångsatt i slutet av nästa vecka om inget hänt innan dess.

  • Misspinkie

    Men stackars!!! Så skönt att du ändå kan se ett ljus i mörkret. Jag hoppas det sätter igång innan dess. Effekten av en hinnsvepning kan ta 48timmar.

    Jag har en förlossning i bagaget som tog 28 timmar och som slutade i sugklocka och att jag sprack hela vägen. Har inte fått stöd från spec mödra till alt förlossningssätt. Mycket oro också.

    Hör av dig om det händer nått.

    Strykekram!

  • BjörkW

    Jag hade kraftig foglossning sen v 16 som gjorde att jag inte kunde gå. Jag klarade knappt av att äta och spydde tillofrån hela graviditeten. Jag vet inte hur många gånger jag "gav upp" och skrek att dom får skära ut ungen för jag inte klarade mer. Jag inbilade mig att det skulle komma igång varje kväll sen v 37 för att stå ut. "Kanske är det snart över?!"

    Vår son bestämde sig för att komma ut vecka 41+1 och jag har mått såååå galet bra sen förlossningen :) Sitter nu med väldens finaste pojke i knät och tänker nu att må skit i ett halvår är egentligen en piss i havet mot vad man får resten av livet!

    Tips.. Nja, jag plågade alla i min omgving med att prata om hur graviditeten varit. Tittade tillbaka mycket och insåg att jag ändå klarat av det! Kämpa på! För varje dag som går är du en dag närmare att det är över :)

  • Vilda Tiger
    Misspinkie skrev 2014-10-31 20:45:26 följande:

    Men stackars!!! Så skönt att du ändå kan se ett ljus i mörkret. Jag hoppas det sätter igång innan dess. Effekten av en hinnsvepning kan ta 48timmar.

    Jag har en förlossning i bagaget som tog 28 timmar och som slutade i sugklocka och att jag sprack hela vägen. Har inte fått stöd från spec mödra till alt förlossningssätt. Mycket oro också.

    Hör av dig om det händer nått.

    Strykekram!


    48 timmar! Så lite hopp kvar med andra ord. Har gått typ 30 timmar sedan dess nu. Lite mer slempropp släppte idag men inget mer. Jag har druckit basilikate (har inte knät något effekt), ska äta ananas till efterrätt och försöka få till lite umpabumpa i sänghalmen ikväll. Men jag vet ju inte om det funkar med mina fogar och all vätska i kroppen... Jag hade massa lust fram till vecka 28 ungefär men sedan bara dog den, när jag började få så mycket mer ont och när vätskan kom.

    Japp, jag meddelar om det händer något. Men jag ställer in mig på att bli igångsatt på onsdag så blir jag inte besviken innan dess. Söndag imorgon, sedan bara måndag att uthärda innan träff med läkaren på tisdag. Och får jag bara en tid för igångsättning på onsdagen så kommer nog livet kännas lättare.

    Inget som hänt med dig? Inga tecken på att det ska komma igång?
  • Misspinkie
    Vilda Tiger skrev 2014-11-01 20:06:31 följande:

    48 timmar! Så lite hopp kvar med andra ord. Har gått typ 30 timmar sedan dess nu. Lite mer slempropp släppte idag men inget mer. Jag har druckit basilikate (har inte knät något effekt), ska äta ananas till efterrätt och försöka få till lite umpabumpa i sänghalmen ikväll. Men jag vet ju inte om det funkar med mina fogar och all vätska i kroppen... Jag hade massa lust fram till vecka 28 ungefär men sedan bara dog den, när jag började få så mycket mer ont och när vätskan kom.

    Japp, jag meddelar om det händer något. Men jag ställer in mig på att bli igångsatt på onsdag så blir jag inte besviken innan dess. Söndag imorgon, sedan bara måndag att uthärda innan träff med läkaren på tisdag. Och får jag bara en tid för igångsättning på onsdagen så kommer nog livet kännas lättare.

    Inget som hänt med dig? Inga tecken på att det ska komma igång?


    Ja, tänk att man verkligen försöker allt när man mår såhär. Basilikate, är det bra? Färdknäppen har gett mig lite mer sammandragningar men inget mer sedan. Håller med dig, lusten försvann med besvären. Har pumpat lite bröstmjölk (som kommit sedan nån vecka) sammandragningar då också. Annars verkligen ingenting. Är själv född i v 36-37 så håller hoppet vid liv!! Ska också träffa BM måndag så får se ombudet hänt nått mer och får väl göra ytterligare en hinnsvepning. Nu sväller också jag som en tok! Har inga skor att få på mig utom mina öppna sommarskor.

    Det är nära för dig!!! Kämpa sista tiden. Hör av dig måndag så jag får veta hur det gått. Styrkekramar!
  • Vilda Tiger
    Misspinkie skrev 2014-11-01 23:06:17 följande:
    Ja, tänk att man verkligen försöker allt när man mår såhär. Basilikate, är det bra? Färdknäppen har gett mig lite mer sammandragningar men inget mer sedan. Håller med dig, lusten försvann med besvären. Har pumpat lite bröstmjölk (som kommit sedan nån vecka) sammandragningar då också. Annars verkligen ingenting. Är själv född i v 36-37 så håller hoppet vid liv!! Ska också träffa BM måndag så får se ombudet hänt nått mer och får väl göra ytterligare en hinnsvepning. Nu sväller också jag som en tok! Har inga skor att få på mig utom mina öppna sommarskor.

    Det är nära för dig!!! Kämpa sista tiden. Hör av dig måndag så jag får veta hur det gått. Styrkekramar!
    Basilikateet hjälpte inte ett dugg.

    Tre timmar efter färdknäpp vaknade jag med riktigt onda sammandragningar. Jag låg vaken fyra timmar och rejält onda värkar kom var tredje minut. Sedan vaknade jag, hade somnat och soxit två timmar och värkarna var borta... Så besviken! Allt som var kvar var en sjujäkla värk i framfogen och en fot så svullen att jag trodde den skulle spricka.
Svar på tråden Orkar inte vara gravid mer!!!