• Anonym (blä)

    Deo för svettmonster?

    Har testat de flesta deodoranter, allt från "naturliga" till STOP24 till ingen deo alls. Problemet ligger inte oftast i att JAG luktar utan att mina kläder börjar lukta i armhålorna... Jag duschar normalt och tvättar normalt, men vissa tröjor får jag slänga för att dom börjar stinka bara man blir lite småvarm i dom


    Jag röker inte, dricker alkohol endast vid högtider, äter en normal svensson-kost och rör på mig lagom..


    Någon deo som kan rädda detta?

  • Svar på tråden Deo för svettmonster?
  • BuoBä

    Det låter som kläderna är problemet, inte deon. Tvätta tröjorna med tvättmedel som vanligt, men med ca 1 dl ättika i maskinen (tex i tvättboll). Det tar bort lukten. Här du någon tröja som är riktigt illa kan du lägga den i blöt i vatten med ca 1 dl ättika över natten, och sen tvätta som vanligt.

  • Anonym (Hanna)

    Som BuoBä skrev så kan man lägga kläderna i en blandning av ättika och vatten.

    Jag led väldigt mycket av svettningar när jag ammade. Hade behövt slänga varenda plagg om jag inte hade blötlagt kläderna innan tvätt.

    Jag har tyvärr inget tips på vad som kan hjälpa dig. Jag har iaf hittat en deodorant som jag tycker fungerar för mig. Jag har haft lite problem med svett. Kan ha det ibland. Men inte som förut. 

    Jag använder: Garnier. 

    Jag hade annars gått till en läkare, för det finns ju operationer vad jag vet, som en utväg, om du lider väldigt mycket.

    Lycka till!

  • ursula

    Ull och bambu närmast kroppen kan hjälpa. Bomull absorberar svett och kläderna blir blöta. Bakterier trivs inte i bambu eller ull .Svett i sig är luktfritt och det är när bakteritillväxten kommer igång som det börjar lukta

  • Anonym (Sofie)

    Har du testat Absolut torr, ifrån apoteket?
    Jag tycker inte att jag märker armsvett ALLS på upp till en VECKA när jag använder den.


    Dock ska jag tillägga att jag svettas bara"normalt" mycket.

  • Anonym (blä)

    Ska köpa hem ättika och testa!


     

  • Anonym (blä)

    Men kläderna luktar inte ättika sen då?

  • Jolita

    Prova Bats, den finns på apoteket :)

    Sen finns ju Absolut torr som någon skrev, men vid användning brukar man ofta börja svettas mer någon annanstans..


    Man vet aldrig när man kan behöva ett schysst järnrör
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (blä) skrev 2014-11-01 05:11:37 följande:

    Men kläderna luktar inte ättika sen då?


    nä det tycker jag inte. Man får ju tvätta upp dom som vanligt efteråt. Så luktar det gott igen! :)
  • BuoBä
    Anonym (blä) skrev 2014-11-01 05:11:37 följande:

    Men kläderna luktar inte ättika sen då?


    Nej, det gör de inte.
  • Anonym (torris)
    Jolita skrev 2014-11-01 09:29:04 följande:

    Prova Bats, den finns på apoteket :)

    Sen finns ju Absolut torr som någon skrev, men vid användning brukar man ofta börja svettas mer någon annanstans..


    Har aldrig märkt att ja svettas mer någon annanstans :) Jag använder vanligtvis absolut torr regelbundet varannan vecka. Slutat nu då jag är gravid dock.
  • Anonym (blä)

    Vilken % ska det vara på ättikan?


    Det funkar inte med vinäger?

  • BuoBä

    12% eller 24%, men har du den svagare så kan du få ta lite mer. Det är inga exakta doseringar så börja med nån deciliter och prova dig fram.  

Svar på tråden Deo för svettmonster?