• Fnularen

    Vad ska lillebror heta?

    Hej, väntar ännu en son:)

    Vilket namn tycker ni att jag och maken ska välja?

    Syskonen heter Valdemar, Signe och Joakim.


    2008-12-15 Valdemar, 2011-05-26 Signe, 2013-12-22 Joakim, BF-2014-12-03
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad ska lillebror heta?
  • Anonym (Boy)

    Grattis till pojken!

    Tycker William är ett klassiskt fint namn som passar med de andra - ganska vanligt dock. Ni verkar inte ha följt något specifikt mönster med tanke på era tidigare namnval. De tillhör väldigt olika epoker så alla namn ni listat kan ju passa. 

    Jag valde på att kryssa Maximilliam och William men tyckte William klingade bättre med övriga. Maximilliam kommer dock bli Max tror jag.

    Daniel är trist men det passar med Joakim som också är trist. Med trist menar jag inte fult, utan vanligt och intetsägande. 

    Milo är ett inne-namn. Men det har ju William också varit. Tycker dock att Milo låter som en hund. 

    Så m a o - William. 

  • Anonym (Jossan)
    Daniel - Gångbart och vad jag skulle välja, det är ingen favorit hos mig men godkänt.
    Maximilian - Ett okejigt-namn, varken fult eller fint egentligen. Föredrar i så fall Max, även om det är smeknamnsversionen.
    Milo - Typiskt modenamn som jag har tröttnat enormt på! Inte klassiskt för fem öre som resten av namnen på era pojkar.
    William - Uttjatat, platt och tråkigt. Får dåliga associationer av det, förknippas inte längre med prinsen utan mer WT-mammor som ville ge sin son ett "lyxigt" namn.
Svar på tråden Vad ska lillebror heta?