• Anonym (Någon?)

    Inte värda mycket, för Vem Fan vill dejta / träffa / ha någon som är psykiskt sjuk??

    Ja precis som rubriken lyder, så undrar jag vem fan som vill ha en som är psykiskt sjuk!?

    Jobbigt:(

  • Svar på tråden Inte värda mycket, för Vem Fan vill dejta / träffa / ha någon som är psykiskt sjuk??
  • Aniiee

    Med tanke på hur många som är psykiskt sjuka som har partner så finns det en hel del människor som faktiskt vill det. Eller rättare: inte bryr sig.


    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Anonym (sjuk)

    Det finns massor av fördommar mot människor som är psykiskt sjuka. Många verkar tro att psykiskt sjukas personlighet består av en diagnos och att alla är fullkomligt omöjliga att leva ett lyckligt liv med.

    Ett tips är att du inte berättar om din diagnos förrän någon lärt känna dig på riktigt.

  • Shorona

    Jag har lyckats hitta kärleken trotts min diagnos, långtidssjukskriven och separerad med två mindre barn. Ingen direkt drömmåltavla för många, men det gör det inte omöjligt för det.

  • Kereza

    Jag är då helt sjuk i huvet (diagnoser och allt) och har en partner som är underbar. 
    Förvisso kan det vara just för att jag är vrickad som vi funkar så bra ihop också - han hävdar att alla hans tidigare tjejer dumpat honom för att han är så barnslig - och det kan jag lätt tänka mig. Men för mig passar han perfekt :) 

  • Anonym (älskar honom oavsett)

    Min kille har en diagnos och kommer ev. få ytterligare en diagnos i framtiden, jag älskar honom just för att han är som han är, jag har själv inga diagnoser. Vi har varit tillsammans i 11 år och väntar nu barn.

  • manfrsthlm

    finns ingen normal som vill ha en psykiskt sjuk partner...vill man så är man förmodligen inte så frisk själv


    KIK: KRILLESTHLM1
  • Anonym (jaha)
    manfrsthlm skrev 2014-10-31 17:30:06 följande:

    finns ingen normal som vill ha en psykiskt sjuk partner...vill man så är man förmodligen inte så frisk själv


    Inga fördomar där.
  • Anonym (Borderline)

    Har konstaterad Borderline med depressiva/bipolära svängningar. Är gift och har flertalet barn. Min man står ut med mig i alla fall:) Han har gjort det i snart tio år, så hoppas att han fortsätter med det.

  • Anonym (sjuklig)

    Jag tycker att det  som drabbad även handlar om att inte begränsas av sina EGNA fördommar om psykisk ohälsa och projicera dom på omgivningen.

  • Anonym (D)
    manfrsthlm skrev 2014-10-31 17:30:06 följande:
    finns ingen normal som vill ha en psykiskt sjuk partner...vill man så är man förmodligen inte så frisk själv
    Tror inte det är så många som vill ha någon som suttit i fängelse heller.
Svar på tråden Inte värda mycket, för Vem Fan vill dejta / träffa / ha någon som är psykiskt sjuk??