• Anonym (À)

    Varmt vatten , Gravid ??

    Hej !

    Jag är gravid i v 26 . Jag har en riktig dålig vana , jag älskar att duscha med jättevarmt vatten (nu menar jag verkligen hett) för det känna superskönt för mig . Men sen jag blev gravid så har jag slutat med det och nu duschar jag i varmt vatten men inte lila varmt som innan . Jag brukar också tvätta slidan med riktigt varmt vatten efter att jag kissat , alltså jag det tar inte mer än 3 minuter . Kan det vara skadligt för fostret ? Alltså går vattnet in till fostret genom slidan ?

    Förlåt det blev långt !

  • Svar på tråden Varmt vatten , Gravid ??
  • Vickan I

    Nej du kan duscha hur varmt du vill utan oro för bebisen. Du måste bli brännskadad på magen innan du behöver oroa dig. Så länge slemproppen sitter kvar är det heller ingen fara med vatten, men tvätta med måtta.

  • Anonym (À)
    Vickan I skrev 2014-10-31 16:27:45 följande:

    Nej du kan duscha hur varmt du vill utan oro för bebisen. Du måste bli brännskadad på magen innan du behöver oroa dig. Så länge slemproppen sitter kvar är det heller ingen fara med vatten, men tvätta med måtta.


    Tack för ditt svar ! Men det där med att tvätta slidan med riktigt varmt vatten i ett par minuter , kan det skada fostret ? Jag menar går det in genom slidan (det hetta vattnet) ?

    Förlåt om min fråga känns tokig ...
  • Anonym (överettning)

    Man skall passa sig för att överhettas när man är gravid. Det är därför man inte skall sitta i varma bubbelpooler. Nu tror jag inte att du blir överhettad av en dusch, men om det är varmt nog och du duschar länge nog kanske det kan vara anledning att oroa sig.

  • Anonym (À)
    Anonym (överettning) skrev 2014-10-31 16:32:13 följande:

    Man skall passa sig för att överhettas när man är gravid. Det är därför man inte skall sitta i varma bubbelpooler. Nu tror jag inte att du blir överhettad av en dusch, men om det är varmt nog och du duschar länge nog kanske det kan vara anledning att oroa sig.


    Nej jag duschar inte i riktigt varmt vatten just nu , det är bara varmt inte så att jag överhettas .

    Men jag brukar dock tvätta slidan med riktigt varmt vatten i ett par minuter , (alltså bara slidan inte hela kroppen, inte magen iaf) för det känns fräscht och skönt för mig . Min fråga är om det hetta vattnet kan gå in till fostret genom slidan? Och skada det ?

    Tack för era svar !
  • Anonym (M)
    Anonym (À) skrev 2014-10-31 16:30:31 följande:

    Tack för ditt svar ! Men det där med att tvätta slidan med riktigt varmt vatten i ett par minuter , kan det skada fostret ? Jag menar går det in genom slidan (det hetta vattnet) ?

    Förlåt om min fråga känns tokig ...


    Alltså att tvätta slidan så i allmänhet kan ju rubba pH- och bakterie balansen, är man gravid är man extra känslig. Antar att du inte sprutar rakt IN i slidan?

    Om du gör det för att det är skönt/onani så löser du det enkelt med att lägga gladpack/plastfolie över underlivet innan så får du samma känsla utan att spola direkt på.
  • Anonym (À)
    Tines skrev 2014-10-31 16:39:38 följande:

    Öh, varför tvättar du dig i slidan med så hett vatten varje gång du kissat???


    Nä inte varje gång , kanske en gång om dagen? Det känns bara fräscht av nån anledning.
  • Långbenopluto
    Anonym (À) skrev 2014-10-31 16:43:50 följande:
    Nä inte varje gång , kanske en gång om dagen? Det känns bara fräscht av nån anledning.
    Det är INTE bra att rubba PH-halten så, i synnerhet nu när du är gravid. Mitt tips är att du slutar med det NU!
  • Anonym (À)
    Anonym (M) skrev 2014-10-31 16:43:22 följande:

    Alltså att tvätta slidan så i allmänhet kan ju rubba pH- och bakterie balansen, är man gravid är man extra känslig. Antar att du inte sprutar rakt IN i slidan?

    Om du gör det för att det är skönt/onani så löser du det enkelt med att lägga gladpack/plastfolie över underlivet innan så får du samma känsla utan att spola direkt på.


    Neeej ! Nu missförstod du mig , det har inget med onani ! Känner mig så missuppfattad .. Det är bara fräscht .... Och frågan var ju om det skadade fostret , och klart jag inte sprutar rakt in .....
  • Anonym (Wildrat)
    Anonym (À) skrev 2014-10-31 16:46:23 följande:
    Neeej ! Nu missförstod du mig , det har inget med onani ! Känner mig så missuppfattad .. Det är bara fräscht .... Och frågan var ju om det skadade fostret , och klart jag inte sprutar rakt in .....
    Skadar inte fostret direkt men det skadar din slida som lättare blir sjuk och dessa sjukdomar är inte bra när man är gravid.
Svar på tråden Varmt vatten , Gravid ??