• Tessansbebis

    ömmar i underlivet när jag går?! någon mer?!

    Hej alla gravida :)
    Vi väntar vårt andra barn och jag är nu i vecka 38 :) det börjar verkligen närma sig.
    Men jag undrar om det är några fler som känner som obehag, tryck mot anus. Har jätte svårt att gå. Känns nästan som att huvudet nästan är ute. Jag var på mvc igår och hon sa att han är fixerad men inte riktigt ända ner med huvudet utan han har en liten bit kvar att glida ner. Känner ibland när han rör sig att det sticker och hugger till. Men om jag sitter ner ett tag och ställer mig upp då känns det som att huvudet är på väg ut. Känns som att han är på ett ömt ställe, nuddar ett gammalt sår. Finns det någon annan som är andraföderska som känner igen detta?
    Tacksam för svar! :)

  • Svar på tråden ömmar i underlivet när jag går?! någon mer?!
  • Missimissi

    *räcker upp en hand* också omföderska och gravid i v38+ nu. Försöker faktiskt undvika att gå då det är så obehaglig känsla och precis som du beskriver det. Men inte långt kvar nu så bara att härda ut.....

  • Lebocarma

    Så känner jag med efter att ha suttit länge så känns det som nåt håller på att ramla ut jätte obehagligt är det. Jag väntar fjärde barnet och vad jag kan minnas så har jag inte haft det såhär tidigt med dom andra tre, är ju bara i v.31+1

Svar på tråden ömmar i underlivet när jag går?! någon mer?!