• emma37

    FET 3 dagars embryo 5 dagar efter äl??

    Hej!

    Är på gång att göra FET för syskonförsök nu i veckan. Ringde till kliniken idag då jag fick utslag på äl-stickan igår (30/10). Fick tid för återföring först på onsdag den 5/11. Låter inte detta väldigt sent för ett 3-dagarsodlat embryo? Överallt läser jag nu att man brukar göra så många antal dagar efter äl som emryot är odlat, dvs på måndag om man räknar + på äl-stickan som dag -1.

    Blir nervös att någon har räknat fel här, eller vad tror ni?

  • Svar på tråden FET 3 dagars embryo 5 dagar efter äl??
  • Pimpinellan

    Man brukar ju göra så,men det kanske går ändå. De borde ju veta liksom. Glad För det är inte tänkt att det ska vidareodlas två dar extra ifall de tinar redan på måndag?

  • emma37

    Tack för svar!
    Nej, upptining sker samma dag som återföring.
    Ja, de borde veta, men först räknade hon fel och bokade in oss på torsdag, så jag vet inte jag.. Man vill ju gärna optimera sina chanser, det kostar ju endel. Och onsdag känns som 2 dagar försent, och dessutom bara 1 v till nästa mens. Är det ens säkert att det hinner fästa?
    Hur påverkar det chanserna att återföra embryon senare än vad som "brukar ske"? Får kanske ringa på måndag och försöka få en förklaring...

  • cooco

    Hej,

    Jag har gjort ett par frysåterföringar med 3-dagars och det har alltid gjorts två - tre dagar efter utslag på ägglossningsstickan. Jag vet inte hur man gör på din klinik men jag håller med dig om att du ringer på måndag och ber dem förklara. 

    Lycka till! 

  • emma37

    Hej!
    Ja, det verkar ju vara standard på andra ställen.. jag fick dock tag på dem idag, och de sa att standard hos dem var antal odlingdagar + 2-3 dagar efter + på stickan, så att min tid 6 dagar efter ska vara rätt.. Man blir bara lite konfunderad när man inte hört nån annan som gjort så sent :(

  • cooco

    Det är säkert rätt räknat! Man får ju utslag innan själva ägglossningen, och naturligt så befruktas ägget och transporteras i ett par dagar innan det kommer till livmodern.

Svar på tråden FET 3 dagars embryo 5 dagar efter äl??