• JonnaL

    mitt barns pappa raggar på tonåringar

    Jag kräks.. Min sons pappa raggar på tonåringar.. Vad ska man göra?!

  • Svar på tråden mitt barns pappa raggar på tonåringar
  • Brumma

    Tonåringar som är minderåriga eller myndiga?

    Är de minderåriga (under 16) anmäler du honom för begår han ett brott. Är de myndiga eller över 16 gör du absolut ingenting - du har faktiskt inte med saken att göra....

  • lilly

    Det är inte olagligt att vara tillsammans med barn. Däremot brottsligt att ha sex med en person under 15. Sen är man minderårig tills man är 18.


    Brumma skrev 2014-11-02 19:15:51 följande:

    Tonåringar som är minderåriga eller myndiga?

    Är de minderåriga (under 16) anmäler du honom för begår han ett brott. Är de myndiga eller över 16 gör du absolut ingenting - du har faktiskt inte med saken att göra....


  • Maddi

    Du kan väl inte göra så mycket, de är ju hans liv. Sen kan man ju alltid tycka och tänka. 

  • Brumma
    lilly skrev 2014-11-02 19:33:48 följande:

    Det är inte olagligt att vara tillsammans med barn. Däremot brottsligt att ha sex med en person under 15. Sen är man minderårig tills man är 18.


    Att ragga på ett barn under sexton skulle nog kunna gå under sexuellt ofredande eller liknande... Och man behöver inte ha sex för att det skall vara olagligt, det räcker med sexuella handlingar såsom nakenfoton, smekningar osv.

    Jo, jag vet det - därav jag skrev till "under 16".. Och ja jag är medveten om att jag missade på ett år :)
Svar på tråden mitt barns pappa raggar på tonåringar