• Anonym (kär)

    Jag är SÅ dödskär i min rumskompis, hjälp!

    Hej.

    Jag delar hus med tre killar och har gjort det i tio månader nu, det har funkat bra osv. Grejen är den att jag är SÅ FRUKTANSVÄRT kär i en av dem. Jag har varit attraherad av honom sen dag ett, men på sistone har det verkligen blivit olidligt.
    Så fort han är nära mig börjar mitt hjärta slå fortare och mina händer börjar skaka. Varje gång han pratar blir jag helt varm inombords och när han tittar på mig kan jag inte tänka på något annat än hur mycket jag vill ha honom. Jag vet hur fånigt det låter, men det är så svårt att beskriva hur man känner för någon, ändå vill jag att ni ska förstå...

    Han har inte haft någon flickvän under tiden jag bott här och det är en STOR lättnad. Dock tog han hem en tjej för ett par månader sedan och de satt och spelade tv-spel hela natten. Det gjorde verkligen ont i mig. Men hon har inte varit här sedan dess, som tur är. Hade flyttat härifrån direkt om han skaffade flickvän. 

    Han är verkligen världens finaste person i mina ögon, han är så rolig, smart och snäll och jag älskar verkligen att umgås med honom. Men jag känner att jag måste få reda på vad han känner för mig, det är det jag behöver ha hjälp med att ta reda på. Utan att avslöja mig, helst. Några tips? 

  • Svar på tråden Jag är SÅ dödskär i min rumskompis, hjälp!
  • Mr Obvious

    Du börjar i fel ände. Du ska inte ta reda på vad han tycker om dig. Du ska på något sätt, diskret eller inte, visa att du är intresserad av honom. Du måste så ett frö i hans tankar.

  • Anonym (kär)
    Mr Obvious skrev 2014-11-01 01:52:35 följande:
    Du börjar i fel ände. Du ska inte ta reda på vad han tycker om dig. Du ska på något sätt, diskret eller inte, visa att du är intresserad av honom. Du måste så ett frö i hans tankar.
    Har du något exempel på vad det skulle kunna vara? Vill inte att det ska vara för uppenbart.
  • Anonym (w)

    Försök att få med honom på lite aktiviteter på tu man hand! Det behöver inte vara så avancerat. Kanske se en film på TV eller spela något spel, gå en promenad om solen tittar fram. Då märker han att du gillar att umgås med honom, och sedan får man ta det vidare därifrån.

  • Anonym (kär)
    Mamori skrev 2014-11-01 02:25:23 följande:
    Hur mycket brukar ni umgås nu?
    Nästan hela tiden! Ibland är vi själva, ibland är de andra också med. 
  • Anonym (kär)
    Anonym (w) skrev 2014-11-01 11:19:10 följande:
    Försök att få med honom på lite aktiviteter på tu man hand! Det behöver inte vara så avancerat. Kanske se en film på TV eller spela något spel, gå en promenad om solen tittar fram. Då märker han att du gillar att umgås med honom, och sedan får man ta det vidare därifrån.
    Vi umgås redan själva ganska ofta faktiskt. Titta på film och spela tv-spel gör vi nästan dagligen.
  • Koppkaka

    Tjejer är väl något av experter på subtilt flirtande, problemet är att killar inte alltid fattar.

    Plocka bort ett hårstrå från tröjan, låtsas plocka bort skräp från hans ansikte, ge honom en kopp te/kaffe bara sådär med ett leende, osv osv.

    Fånigt - kanske. Funkar dock ofta när dom till slut fattar

  • Anonym (kär)
    Koppkaka skrev 2014-11-01 12:01:21 följande:
    Tjejer är väl något av experter på subtilt flirtande, problemet är att killar inte alltid fattar.

    Plocka bort ett hårstrå från tröjan, låtsas plocka bort skräp från hans ansikte, ge honom en kopp te/kaffe bara sådär med ett leende, osv osv.

    Fånigt - kanske. Funkar dock ofta när dom till slut fattar smile2.gif
    Haha, tack för bra tips, ska definitivt testa!
  • Anonym (flöjt)

    Se till att visa för honom att du vill vara mer än en vän. "Vill inte vara för uppenbar" skriver du, men vad spelar det för roll? Visa att du gillar honom. Visst kan det bli dålig stämning om de inte funkar men du skriver även att du kommer flytta om han skaffar flickvän så go all in istället.

  • Anonym (kär)
    Anonym (flöjt) skrev 2014-11-01 12:15:09 följande:
    Se till att visa för honom att du vill vara mer än en vän. "Vill inte vara för uppenbar" skriver du, men vad spelar det för roll? Visa att du gillar honom. Visst kan det bli dålig stämning om de inte funkar men du skriver även att du kommer flytta om han skaffar flickvän så go all in istället.
    Men tror inte jag skulle klara av att bli nobbad. Hade varit så mycket lättare om han tog första steget...
  • Anonym (kär)
    Ballongmutt skrev 2014-11-01 14:47:40 följande:
    Har ni masturberar ihop?
    Aa varje dag.
  • Anonym (Fysiskt)

    Om ni redan umgås så försök bli mer fysisk. Nackmassage vid filmen och sånt. Rör honom utan att vara direkt snuskig

  • Anonym (kär)
    Anonym (Fysiskt) skrev 2014-11-01 17:06:20 följande:
    Om ni redan umgås så försök bli mer fysisk. Nackmassage vid filmen och sånt. Rör honom utan att vara direkt snuskig smile5.gif
    Vi är redan ganska fysiska, iaf när vi kollar på film. inte på ett snuskigt sätt dock.
    Kanske kan erbjuda honom en ryggmassage någon gång, om jag vågar dvs...
  • Anonym (Fysiskt)

    Då så! Dags att spoona. Säg att du fryser. Lägg dig sked med honom. Tryck dig och gnid dig lite lagom subtilt så det kan va av olyckshändelse. När han får stånd visa uppskattning

  • Anonym (kär)
    Anonym (Fysiskt) skrev 2014-11-01 18:57:04 följande:
    Då så! Dags att spoona. Säg att du fryser. Lägg dig sked med honom. Tryck dig och gnid dig lite lagom subtilt så det kan va av olyckshändelse. När han får stånd visa uppskattning smile5.gif
    Åh gud vet inte riktigt om jag vågar
  • Sephrenia89

    Eller fula under ensam filmkväll att typ lägga sig så man får en snygh siluett, låta tshirten obesvärat åka upp och visa höft ben osv dvs visa hud och va obesvärad och se efter om det kommer blickar tex.

  • Anonym (kär)
    Sephrenia89 skrev 2014-11-02 05:12:29 följande:
    Eller fula under ensam filmkväll att typ lägga sig så man får en snygh siluett, låta tshirten obesvärat åka upp och visa höft ben osv dvs visa hud och va obesvärad och se efter om det kommer blickar tex.
    Han kollar på mig hela tiden ändå så jag vet inte om det skulle göra någon skillnad
Svar på tråden Jag är SÅ dödskär i min rumskompis, hjälp!