• bobo34

    Tips på att öka chansen att bli gravid

    Hej allihopa som försöker bli gravida... Jag är lite nyfiken på vad alla gör för att öka chansen? Jag är 34 år och jag och min pojkvän har försökt nu i snart 10 månader utan resultat. Jag har läst att vissa naturläkemedel kan öka chansen, men jag är rädd för att det ska bli tvärtom. Någon som har någon erfarenhet av bidrottninggele eller epa glandin eller liknande? Jag är ju inte så ung längre och jag vet att efter 35 minskar chansen så jag hoppas på att det snart ska ge sig så sitter du på något bra tips skriv det här, snälla!

  • Svar på tråden Tips på att öka chansen att bli gravid
  • LillaSandy

    Använd inte tobak eller alkohol, ingen av er. Försök att inte stressa. Sov och ät bra båda två. Använd inte lactacyd eller annan tvål i underlivet. Är folsyra redan nu (underlättar inte graviditet men det behöver barnet i magen direkt). I Finland rekommenderar de även att gravida äter omega 3 från förstan dagen de får plus.

  • Jag är bara jag

    Skippa hälsokosten,finns inga bevis att nåt funkar. Skippa alla hurtfriska råd också som att "inte tänka på det". Vad som bevisligen kan påverka är detta:
    övervikt/undervikt
    rökning
    mycket koffein
    alkohol
    för varmt runt pungen som varma bad och bastu
    NSAID-medicin
    enbart leva på skräpmat och mycket transfetter och glutamat

    Chansen minskar inte drastiskt efter 35,men däremot får man göra utredning efter ett halvår redan.

  • bobo34

    Tack för att ni tagit er tid att svara! Jag är tacksam för alla tips och trix! Ska nog inhandla folsyra redan nu :)
    Väntar nog dock lite med hälskost preparaten då jag inte alls vet vad det ger för bieffekter, ska försöka ha lite mer tålamod även fast det är svårt ;)
    Bara av ren nyfikenhet, ni som svarat, är no föräldrar eller försöker ni bli?

  • Liten till

    Vi har försökt i 1 1/2 år att bli gravida, fått ett MA under den tiden. Men nu när det tog sig igen så åt både jag och mannen bisolvon tabletter, varsin morgon och kväll. Om det var det eller inte vet jag inte, men det tog sig i allafall

  • bobo34

    Trist att det ska ta sån tid.. =/ Men bisolvon tabletter alltså...hmmm kanske kan vara nått att testa :)

Svar på tråden Tips på att öka chansen att bli gravid