• 890622

    Vilka sysslor skulle ni helst vilja slippa?

    Hej!


    Vi har alla liv präglade av ansvar, uppdrag och sysslor.
    Jag undrar vilka vardagliga sysslor ni helst skulle vilja slippa göra om ni fick välja?

    Dvs om någon erbjöd sig att hjälpa till och avlasta, vad skulle ni låta den personen göra?

  • Svar på tråden Vilka sysslor skulle ni helst vilja slippa?
  • Evm

    Vika tvätten och lägga in den i garderoberna är det absolut tråkigaste jag vet så jag säger det.

  • Anonym (Fia)

    Vika undan ren tvätt och plocka ur diskmaskinen.

  • IsDimma

    Diska och putsa fönster och dammsuga.

    Vika tvätt är bland det bästa jag vet. Och jag gillar att handla mat och även laga den.

  • Aniiee

    Dammsugningen. God, jag hatar dammsugare. Jag går min väg när det ska dammsugas (går UT utomhus), för jag mår så dåligt av det. 

    Diska slipper jag helst göra. Och det gör jag också....


    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Zuzanne

    Städning och disk, men om jag bara får välja en blir det städning, i synnerhet damma av ytor, torka fönster, städa kökluckor och badrum. Hatar det och gör det sällan, men även jag har en gräns.

  • guchi

    Jag har OCD så jag lämnar sällan någonting ogjort. Kan själv ! Skrattande

  • Sarhja

    Hänga tvätt och plocka ur diskmaskinen är utan tvekan det tråkigaste som finns. Men det har jag löst genom att starta tvättmaskinen straxt innan min sambo kommer hem från jobbet och diskmaskinen startas efter middagen och det brukar funka att jag drar "jag lagade maten kortet" ;)

  • Anonym (Vill ha hemhjälp)

    ALLT hushållsarbete!!!

    Hatar att städa och diska, vika tvätt o dyl.

    Synd bara att jag gillar att ha det rent, fint och välstädat runt mig!

    Borde nog ha blivit rik och berömd så jag kunde haft anställda som gjorde sånt! ;)

  • Gizmo

    Det som jag gärna slipper är allt arbete som krävs innan jag kan tvätta fönstren. Har inga problem med att tvätta själva fönstret. 

  • adina01

    Städning och organisation av skåp och lådor så att dessa inte fylls av diverse, rengöring av lister, dörrar och tak.

Svar på tråden Vilka sysslor skulle ni helst vilja slippa?