• Anonym (ultimatum)

    Min sambo ställde idag ett ultimatum till mig!

    Jag fick precis veta av min sambo att han kommer att lämna mig om jag inte tar tag i mitt problem med alkoldrickande på allvar(dricker jag mig full en gång till kommer min sambo att lämna mig)

    Jag älskar min sambo väldigt mycket men jag vet inte hur jag ska ta tag i mitt alkoldrickande på bästa sätt?

  • Svar på tråden Min sambo ställde idag ett ultimatum till mig!
  • helene 355

    ring vårdcentral eller se om de finns något sjukhus som kan hjälpa dig med det. kan ej dem så kan dem säkert guida dig till någon som kan hälpa, ring direkt på morgonen. lycka till!

  • Anonym (ultimatum)
    helene 355 skrev 2014-11-04 06:29:54 följande:

    ring vårdcentral eller se om de finns något sjukhus som kan hjälpa dig med det. kan ej dem så kan dem säkert guida dig till någon som kan hälpa, ring direkt på morgonen. lycka till!


    Jag ringde min sambo för en stund sen på mobilen för att förklara att jag verkligen ska ta tag i mitt alkoldrickande men jag möttes direkt av "du har bara den här chansen"
  • Anonym (Första gången?)

    Jag tror inte att det är första gången han har påpekat detta och min fråga är varför har du inte gjort något tidigare utan att han måste ställa ett ultimatum.
    Du har förmodligen mycket stora fel med din alkoholkonsumtion och behöver hjälp men fortfarande tycker jag att de är konstigt att du inte har tagit tag i det tidigare.

  • Anonym (ultimatum)
    Anonym (Första gången?) skrev 2014-11-04 07:35:26 följande:

    Jag tror inte att det är första gången han har påpekat detta och min fråga är varför har du inte gjort något tidigare utan att han måste ställa ett ultimatum.

    Du har förmodligen mycket stora fel med din alkoholkonsumtion och behöver hjälp men fortfarande tycker jag att de är konstigt att du inte har tagit tag i det tidigare.


    Jag vill sluta men hur gör jag det bäst?

    Jag är inget fyllo alla dagar i veckan utan det är när jag väl dricker som det går helt överstyr.

    Jag överväger att lämna honom innan han lämnar mig.
  • Anonym (Första gången?)
    Anonym (ultimatum) skrev 2014-11-04 07:39:42 följande:
    Jag vill sluta men hur gör jag det bäst?

    Jag är inget fyllo alla dagar i veckan utan det är när jag väl dricker som det går helt överstyr.

    Jag överväger att lämna honom innan han lämnar mig.
    Om du verkligen behöver fråga hur du ska sluta är du illa däran! Det är "bara" att SLUTA drick! Köp inget, gå inte på krogen och om du behöver hjälp med det så ring 1177 men framför allt DRICK INTE! Inte en droppe! Klarar du det??
  • Fantasilös

    Är det så att man har alkoholproblem så är det inte att BARA sluta dricka! Ts, har du jobb så har din arbetsgivare (om jag inte är helt ute och cyklar) skyldighet att hjälpa dig. Annars får du ta hjälp av vårdcentral eller socialtjänsten

  • Anonym (ultimatum)

    Nu har jag sökt hjälp hos Vårdcentralen för mitt alkoholdrickande problem och har fått tid hos en läkare där.

    Det känns så sorgligt att annars bli lämnad av den person som betyder mest för mig.

  • Ramborg
    Anonym (ultimatum) skrev 2014-11-04 14:23:42 följande:

    Nu har jag sökt hjälp hos Vårdcentralen för mitt alkoholdrickande problem och har fått tid hos en läkare där.

    Det känns så sorgligt att annars bli lämnad av den person som betyder mest för mig.


    Bra gjort.

    Medan du väntar på att komma dit: Gå genast och häll ut all alkohol i huset. Och köp inget mera.
    42.
  • Anonym (Lycka till!)

    Tänk vilken fantastisk sambo du har, bara någon som verkligen bryr sig och vill leva med dig ställer ett sådant ultimatum. Någon som inte var intresserad hade tagit den lätta vägen och bara dragit. Lyckliga du!

    Men nu måste du ta ditt beslut och dessutom vara smart , uthållig, modig, stå ut med ett helvete och slå dig upp från botten. Förvänta dig inte någon enkel rehabilitering .

    Utsätt dig inte för situationer där du kan falla dit. Låt din sambo rensa allt, du har i förråden, Ta ingen sista fylla. Tala om för alla du kan att du har bestämt dig.

    Vill du läsa en kul och vandinnigt sann bok på ämnet läs " en oväntad semester" av Marian Keyes.

    Lycka till!!!!!

Svar på tråden Min sambo ställde idag ett ultimatum till mig!