Anonym (gamla) skrev 2014-11-13 18:59:17 följande:
Men hur blir det för dig och ditt jobb då, om ni kanske måste flytta då och då, det blir svårt kan jag förstå. Man får väl alltid göra mer eller mindre uppoffringar om man älskar någon. Jag hade pojkvän i ett annat land långt borta och bodde där nästan ett år. Jag var beredd, i alla fall just då, att lämna allt för honom. Nu blev det ju inte så och i efterhand kan jag tänka att jag nog inte hade blivit så lycklig med det livet för det är ett ganska fattigt land och jag hade aldrig kunnat ha den trygghet som jag har idag. Jag kan nog inte leva så bara för dagen. Inte med barn i och han hade den mentaliteten.
Jag hoppas att ni kan rota er någonstans så småningom och att han får en fast anställning.
Jag hoppas också jag blir gravid snabbt men när man läser om alla här på fl som har problem med att bli gravida och även mina vänner som går igenom hormonbehandlingar och IVF så blir man rädd. Är sjukt rädd för att föda också men vill verkligen ha barn så måste våga!
Ja hur det blir med mitt jobb, det undrar jag själv fortfarande *galghumor*. Förhoppningsvis får jag tjänstledigt, kommer nog söka studier fast jag inte behöver studera mer, men jag tror att det är svårare att neka tjänstledighet för studier än bara för att följa med sin man. Men får jag inte tjänstledigt måste jag förstås säga upp mig och det känns ju lite trist.
Hur det blir med arbetsliv efter vi kommit tillbaka vet jag inte, men jag vill allra helst flytta tillbaka hit där vi bor nu. Annars hoppas jag han får ett fast jobb någonstans så att vi kan rota oss där och att jag också får jobb. Jag har gjort en finfin lista på vilka länder och städer jag kan tänka mig, strukturmänniska som man är
. Men jag fattar ju att det kan bli nåt helt annat istället.
Visst är det läskigt med fertilitet och graviditet, man vet ju ingenting förrän man försöker och kan inte skriva en endaste lista på hur det kommer bli haha.