• Anonym (LinneaViola)

    RIKTIGT ärligt nu tjejer, hur blir snippan efter förlossningen?

    Hej!

    Jag klurar på en sak, man hör ju så mycket.. Är gravid i V 30 och funderar så himla mycket på detta, meeeen vill inte direkt fråga ut min bm eller mina vänner då det känns så personligt...

    Hur blir snippan efter förlossningen, helt ÄRLIGT och med handen på hjärtat?

    Blev det skillnad och i så fall hur? Känns själva slidöppningen större eller sys den "igen"? Hur blir då slidöppningen om man inte behövde sys, är den större än innan?

    Många säger att själva snippan blir trängre, beror det på att man gjort knipövningar eller att man kanske fått lite slidväggsframfall som gör att man känns tajtare?

    Blev snippan som du tänkte efteråt eller blev det positiva/negativa förändringar du inte hade förväntat dig?

    Många intima frågor, men jag hoppas ni tjejer tar er tid att svara, oss tjejer emellan :D

  • Svar på tråden RIKTIGT ärligt nu tjejer, hur blir snippan efter förlossningen?
  • Anonym (SÖ)

    Slidöppningen större och mellangården kortare. Det syns tydligt att jag fött barn.

  • corran

    Jag sprack, både invändigt och utvändigt. Veckorna efter fl, ja de kändes som hela underlivet slitits sönder typ..vilket det iofs typ hade..
    Såhär 1 år efteråt, helt normal. Precis som innan fl :) 

  • MissPin

    Märker ingen skillnad. Kan ana lite var jag blev sydd, fick sy två stygn utvändigt. Men det är som vanligt :)

  • Anonym (mymlan)

    Lite som att du tänker dig strimlad rostbiff som stått ute i rumstemperatur över natten. Nej, den blir inte trängre, snarare fladderfitta. Knip allt du kan efter förlossningen, annars är det kört. Tänk dig att du inte kan hoppa, dansa,springa till bussen utan att läcka urin. Hjälper inte knipövningar efter åtta veckor, så tjata dig blå i huvudet om en riktig genomgång. Acceptera inte att det är så det är till en början. Slidväggsframfall är oftast beroende på hur du är skapt från början och det är väl en av de få saker de faktiskt kollar.

  • Donum

    Ingen skillnad alls. Inte om man frågar min man heller. Trängre i början men sedan som vanligt. Behövde inte sys. Jag har inte ägnat mig åt knipövningar. Faktum är att läkaren på efterkontrollen sa att det inte behövdes.

  • Anonym (FAK)

    Märker skillnad. Ser helt annorlunda ut än innan med en utbuktning (som inte känns lyckligtvis!) som är en "något försvagad slidvägg". Ser inte fram emot hur snippan kommer att se ut om jag föder ett barn till...

  • MammAmma

    Det enda som hänt med min är att de yttre blygdläpparna hänger lite mer, vilket inte beror på vaginala förlossningar utan på att jag har bristningar på magen och venusberget som gör att huden liksom 'flyttat' lite söderut.

    Är inte alls slapp, inga skador, inget framfall, ingen inkontinens, mellangården är som den alltid varit. Har fött fyra barn.

  • Anonym (Inge kul)

    mitt underliv är inge kul. Fick barn i februari.

    Behöver använda fingrarna för att stödja väggen mellan fiffi och ändtarmen för att få ut bajset.

    Anstränger jag mig fysiskt buktar en bulle ut i slidmynningen lika stor som en clementin.

    På det blev jag dessutom jävligt slapp och antar att jag aldrig kommer känna mig sexig igen utan trosor.

  • Anonym (I)

    ingen skillnad alls, fick sy 4 stygn, men det är inget som märks.

  • PrinsessanLeia

    Min är helt ok efter två vaginala förlossningar med ganska stora bristningar. Mellangården är kortare och funktionen ärbra. hAr inga problem med urinläckag så här några åt senare. Har inga problem med att utseendet är förändrat bara jag upplever funktionen som bra, ärren barnen ger på kroppen gör mig inget t men det hade ju varit annatom jag ipplevt problem med läckade och annat.

Svar på tråden RIKTIGT ärligt nu tjejer, hur blir snippan efter förlossningen?