• Iustitiae

    Totalt förvirrad. Någon som vill agera bollplank?

    Hej hej! Det råder just nu en kaotisk förvirring i min skalle. Hoppas på att någon ska kunna hjälpa mig reda ut det här lite. Så here goes.

    Den 29e och 30e fick jag positiva ägglossningstest. Så vi sexade på och allt sådär. Men den 4e och 5 fick jag positiva ägglossningstest igen.
    Den 7e vaknade jag med vidrigt mycket slem mellan benen med lite blodprickar i.
    Den 8e fick jag på kvällen ömma bröstvårtor, inget konstigt, det brukar jag alltid få ett tag innan mens.
    Dagen efter var inte mina bröstvårtor ömma längre.
    Den 9e (alltså igår) vaknade jag och spydde som en gris med dundrande huvudvärk tills magen var helt tom, sen mådde jag askalas. Idag mår jag illa men inte som igår.

    Undrar varför ägglossningstesten visat positivt två gånger? Kan jag vara gravid? ???? Jag har inte bim försen 19e. Har en lång cykel på 36dagar och lutealfasen har jag blivit extremt osäker på nu haha. Är alltid regelbunden.

  • Svar på tråden Totalt förvirrad. Någon som vill agera bollplank?
  • Regnbågsfärg

    Jag fattar inte varför du tagit ägglossningstest när du precis haft ägglossning. Gör grav.test 15,16 dagar efter ägglossning om du måste annars vänta lite mer..

  • Iustitiae

    För att jag inte fatta att dom var positiva, dom var något (extremt lite) svagare än kontrollsträcket så jag tolkade dom som negativa. Visade sedan bild för några vänninor som sa att testen klart var positiva båda gångerna..

  • Snorkfraken91

    Tycket absolut det låter som om du kan vara gravid. Jag hade en vän som det hände liknande för och hon var gravid. Tänker att du kan ha fått en nidblödning den 7e. Men illamåendet och så vet jag inte om det behöver vara relaterat när det är så pass tidigt. Jobbigt att vänta in dock när du har så lång cykel. Håller tummarna för dig! :)

  • Iustitiae
    Snorkfraken91 skrev 2014-11-10 21:16:25 följande:

    Tycket absolut det låter som om du kan vara gravid. Jag hade en vän som det hände liknande för och hon var gravid. Tänker att du kan ha fått en nidblödning den 7e. Men illamåendet och så vet jag inte om det behöver vara relaterat när det är så pass tidigt. Jobbigt att vänta in dock när du har så lång cykel. Håller tummarna för dig! :)


    Jag hoppas att det var en nidblödning! Men man vet ju aldrig.

    Kanske haft ägglossning två gånger denna månad? Verkar iofs osannolikt då jag sällan har ägglossning överhuvudtaget.

    Jag tänker att illamåendet kanske skulle kunna vara någon underlig magsjuka, har kräkts nu på natten igen medans jag mådde bra senare på eftermiddagen och framåt senkvällen.

    Men jag hoppas på plus oavsett, tänkte testa om en vecka, det bör ju visa ett säkert resultat då.
  • Iustitiae

    Mår bra idag. Känslig näsa no.1! Låg i badkaret och sambon stod och rökte på balkongen, stack i näsan trots många meter mellan med två stängda dörrar. Brukar inte vara känslig mot hans snuskiga röklukt annars. Har fortfarande total avsaknad av ömma bröstvårtor trots att det bara är 8 dagar kvar till bim. Brukar knappt kunna knäppa behån vid detta laget i vanliga fall.

    Det måste ju bara plus denna månad!!

  • Snorkfraken91

    Just det där att ägglossningstestet visade positivt två gånger var vad som hände för min vän. Låter ju jättekonstigt att få ägglossning två gånger på en månad? Då måste nästan något av testen visat fel.


    Du måste säga nästa vecka hur det gått! :)

  • Iustitiae
    Snorkfraken91 skrev 2014-11-11 18:33:47 följande:

    Just det där att ägglossningstestet visade positivt två gånger var vad som hände för min vän. Låter ju jättekonstigt att få ägglossning två gånger på en månad? Då måste nästan något av testen visat fel.


    Du måste säga nästa vecka hur det gått! :)


    Ägglossningstest kan ju även reagera på graviditet men det har nog inte hänt i mitt fall, däremot för sin vännina kanske.

    Joo, man kan få ägglossning två gånger på en månad. men är ju helt omöjligt att vet vad som hänt just här för det finns ju massvis med andra orsaker till varför det blivit som det blivit med testen.

    Väntar med ypperligt mycket spänning på bim!
  • Snorkfraken91

    Nog tror jag det kan vara vad som hänt dig! :) Ja, det kan ju hända, men det är nog inte så vanligt som jag förstått. Men nåja, väldigt spännande hur som helst! Håller som sagt tummarna för dig. :D

  • Iustitiae

    Testade negativt på bim -1 och är nu på bim+2. Ingen mens i sikte! Fortfarande inte ens ont i brösten. Hade kraftiga hugg i ena äggstocken på bim. Förstår ingenting.

  • SecretlyMe

    Positivt ältest är ingen garanti på ägglossning - om du testat positivt brukar äl ske inom 24-48h. Om ältestet visar positivt igen kan det vara så att ägget inte släppte första gången. Kanske därför du inte plussat än och du är således på äl+17 IDAG (med äl exempelvis 6e) och om mensen inte kommit nu borde du ta ett test :) bim -1 var alltså äl+12 för dig.

    Eventuellt kan den 7e ha varit din äl. Då var bim-1 för dig bara äl+11 och idag är du på äl+16 isåfall.

    Hur har det gått?

  • Iustitiae

    Jag testade negativt igår och har fortfarande inte fått mens. Har fått ömma bröst nu under dagen, lite öm över svanken och haft molvärk under gårdagen och idag.

    Misstänker att mensen är på gång. Brukar dock bara få ömma bröstvårtor innan mens och nu känns hela bysten tung och öm med markanta ådror. Men det kan väl bero på att cykeln inte varit som den brukar denna gång. Har nog redan gett upp hoppet för denna månad. Det får bli sjunde gången gillt!!

  • Iustitiae

    Börjar dessutom få svamp.. Så det är ju lagom trevligt om mensen kommer imorgon, torrt och jävligt och så tamponger. Fy satan. Är så grymt besviken just nu. Vill bara kasta in handduken. Frågade gubben om vi inte skulle skaffa en till katt istället...

  • Iustitiae

    Fick akuttid för vul idag då jag haft feber och hugg i ena äggstocken sen bim, molvärk och ömhet i svanken.

    Måste drömt tidigare om alla symptom för idag kunde han se att jag haft ägglossning för inte allt så länge sen, han tippade på ca 5-6 dagar sen. Så även ägglossningstesten måste drömt, eller så ville bara det där nedrans ägget släppa på tredje gången gillt.

    Huggen har förmodligen berott på en cysta som spruckit, att jag fortfarande har ont ända ner i ljumsken kunde bero på att det fanns vätska kvar från den men det borde gå över inom rimlig tid..

    Sedan pratade han något om en gulkropp, vilket jag aldrig hört talas om. Tänkte på gulesäck men det var ju inte samma sak. Jag skulle ta gravtest om 1 1/2 vecka och är det negativt så ska jag ta primolut i tio dagar för att provocera fram en blödning eftersom att han ville försöka hålla min cykel så regelbunden som möjligt.

    Så det var det! Ömheten i svanken och molvärken kan bero på både ägglossningen och från den potentiella spruckna cystan.

    Har i varje fall lite mer hopp nu! Att jag nyligen haft ägglossning ger ju oss en chans "till". Som tur var har vi sexat på bra dom dagarna han misstänkte ägglossningen skett rum. Tjoho!

Svar på tråden Totalt förvirrad. Någon som vill agera bollplank?