• NoName

    Hon tvingar mig att bli pappa :(

    yodi skrev 2014-11-12 10:50:44 följande:
    killen i det här fallet tackade nej till kondom med orden 'låt mig komma i dig så vi kan få ett barn tillsammans'. jag hade tolkat det som att han ville ha barn med mig, men det kanske bara är jag.
    Jag hoppas att det bara är du. Jag tror faktiskt inte det är en bra idé att lita fullt ut på att 21åriga killar man just träffat verkligen vill ha barn, hur mycket de än stönar fram det innan de sprutar.
  • NoName
    Anonym (RRr) skrev 2014-11-12 12:33:34 följande:
    Den första pappan och jag hade varit tillsammans i två år när jag fick beskedet. Eftersom vi båda var unga blev vi båda rädda. Men efter många om och men bestämde vi oss för att behålla barnet. Vårat förhållande tog sen slut av andra anledningar, men vi är fortfarande nära vänner och han har en nära kontakt med vårt barn.
    Haskel skrev 2014-11-12 09:19:17 följande:

    Jaa, varför skulle DU ta ansvar??? 

    "Du är ju BARA kvinna, och därmed befriad från ansvar...LEVE FEMINISMEN"

    JÄVLA SKITPRAT!!!

    Kanske dags att inse att DU har lika stort ansvar som killen. Det är INTE han som slarvat med skydd. Det är NI som har slarvat med skydd, du var lika "naiv" du. Det är dessutom DU som sitter med "triumfkorten", det är ju du som bestämmer. Vill du behålla, kommer du att behålla, vill du göra abort så gör du abort. Vad är ditt problem???

    Ett barn, är inget man skaffa för sitt egna personliga nöjes skull. Ett barn är en ny individ med samma rättigheter som du. Ett barn inbegriper dessutom en tredje part, nämligen pappan/killen i det här fallet. Visst har killen möjlighet att inte vara delaktig. MEN han kan aldrig göra sig fri från sitt faderskap. Pengar är en världslig sak, även om även de påverkar hans resterande liv. Men hans samvete kommer alltid påminna honom om att han har ett barn, som han sviker.

    Grabben är 21 år, vilket är tidigt för att besluta om saker som livslånga konsekvenser.

    Det finns bara TVÅ saker jag förväntar mig av dig. 1. Inse att du bär lika mycket ansvar. 2. Inse att det i praktiken är 3 liv du nu ansvarar för (ditt, barnets, och killens).

    Varken jag, eller någon annan kräver att du ska göra abort och göra våld på dig själv. Men du har blivit satt med all beslutanderätt/makt i frågan. Det kräver en hel del ödmjukhet. Försök på något sätt inbjuda till ett samtal, där även killen få komma till tals. Där du beskriver dina känslor och dilemman. Låt även honom göra detsamma, och ta det han säger till dig. Försök förstå honom. Kanske kan era föräldrar, hjälpa er i samtalet. Familjerådgivningen är ett annat förslag, om ni behöver hjälp i ert samtal.

    Vill han inte prata så skriv istället ett brev/mail till honom där du förklarar hur du känner.

    Gör detta nu. Jag inser att det börjar bli sent för abort, och den tanken ligger ännu längre bort nu. Försök få osämjan ur världen så du kan njuta av din graviditet. Trots allt ska du bli mamma, vilket förtjänar både grattiskramar och glädje.

    Ta hand om dig nu.

    Kram Haskel.


    Ditt barn med exet var alltså inte planerat? Och du har gjort en abort? Och är nu gravid med en ny kille?

    Du skrev i något inlägg att du har "otroligt svårt" att bli gravid. Hur ofta har du oskyddat sex och försöker bli på smällen egentligen? Du var väl bara 23 år och har redan blivit gravid tre gånger..?
  • NoName
    Anonym (RRr) skrev 2014-11-12 12:58:15 följande:
    Nej min dotter var inte planerad, men välkommen ändå. Aborten gjorde jag när jag var 16 år gammal och inte kände att det fanns någon annan utväg. Och jag ångrar den än idag. När jag var 18 fick jag problem med cystor och den läkaren jag träffade sa att detta kunde försämra mina chanser att få barn i framtiden. I början på förra året hade jag även cellförändringar när de tog cellprov på livmoderhalsen, vilket gjorde att dom opererade bort en bit och sa att jag kanske inte kunde få barn. Och lägg dessutom på oregelbunden mens och ägglossning där så kanske du kan förstå att det är rena miraklet att jag ens blivit gravid nu. Så vad är det du försöker komma åt? Att jag medvetet springer runt och har oskyddat sex med killar för att bli gravid? Har du missat att jag gav honom kondomer varje gång vi hade sex?
    "Eftersom jag tidigare haft otroligt svårt att bli gravid..", ja, det tolkade jag som att du aktivt har försökt men misslyckats, inte dina chanser kunde vara försämrade.

    Jag vet inte vad jag försöker komma åt. Blir bara chockad att man kan vara så ung och redan hunnit bli oplanerat gravid flera gånger med olika killar. Och den där attityden, "jag gav ju honom en kondom..." alltså, säg ifrån om han inte tar på sig den! Det är ju du som sitter där sen med två barn med två olika pappor innan du ens fyllt 25. Han har nog en poäng i att du nog kommer få svårt att hitta någon ny.
  • NoName
    Vendelamarie01 skrev 2014-11-12 14:45:27 följande:
    Fast hon tog ju risken något så när medvetet och vill ju ha barnet. Så när han inte ville skydda sig utan var öppen för graviditet så är det väl inte upp till henne att propsa mer på skydd? Eftersom hon ser fram emot ett barn till ser jag inte varför hon har mer ansvar än att erbjuda kondom... Något ansvar får han väl ta själv. 

    Huruvida det blir svårare för ts att hitta en ny partner hör inte hit. Det är upp till henne vad hon väljer att prioritera i sitt liv. 
    Varför är det inte upp till henne att propsa mer på skydd? Hon ville från början inte ha ett barn med honom. Och det är ju hon som sitter här och whinar om att hon är gravid med en snubbe som inte bryr sig och hotar henne. Det hade väl helt klart vart bättre om hon inte bara gett honom kondomen utan krävt att han skulle använda den också.

    Jag fattar inte hur man kan ha så avslappnade till att folk skaffar barn till höger och vänster. Jag får fan chock. Hon är bara 23 ÅR! Detta är den tredje graviditeten som hon inte planerat. Något är väl knas?

    Det hör väl hit när TS starta tråden för att se om det fanns folk som höll med honom?
  • NoName
    Vendelamarie01 skrev 2014-11-12 15:26:02 följande:
    Det enda hon klagar på är väl att han hotat henne? Hon har ju inte över huvud taget klagat över att han inte ska vara närvarande. 

    Vi vet nog inte så mycket om hur ts mår, men jag tycker inte att aborträtten ska kunna vändas på och börja ses som en skyldighet.
    Hon säger att hon accepterar att hon kommer få ta hand om barnet på egen hand, men nog fan klagar hon över det? Att han sviker henne, inte tar konsekvenserna, inte tar sitt ansvar osv. Det är såklart fel av honom men jag köper inte att hennes ansvar slutade när hon räckte över kondomen. Hon skulle ha sett till att den var på också innan han fick doppa den. Då hade hon inte haft ännu en oplanerad graviditet att hantera.

    Nej, och jag bryr mig inte så jättemycket om hur hon mår. Tänker mer på ungarna som ska växa upp med olika pappor och att den ena kanske inte ens kommer ha kontakt med sin medan den andra har det. Snacka om tragiskt för den som blev utan en pappa.
  • NoName
    Anonym (RRr) skrev 2014-11-12 16:45:08 följande:
    Så då är det bättre jag aborterar barnet istället och förnekar det ett liv överhuvudtaget? Märkligt resonemang.
    Nja, vad som är bäst att göra nu när du redan satt dig i skiten har jag ingen aning om. Men du måste väl hålla med om att det inte är sunda erfarenheter du har? Ett barn som efter många om och men behölls, en abort som du fortfarande mår dåligt över och nu en graviditet som är så oönskad att killen hotar dig. Jag förstår inte varför inte fler reagerar över att såna situationer ens uppstår.

    Det borde diskuteras mer än abort hit och dit, det är väl att inte ens hamna i dilemmat som är önskvärt.
  • NoName
    yodi skrev 2014-11-12 17:56:41 följande:
    så man ska alltså utgå från att killen man är i ett förhållande med är oärlig

    ytterligare en med intressant resonemang.
    De var väl varken i ett seriöst förhållande eller hade träffats speciellt länge? Då tycker jag nog inte att man ska lita blint på vad han säger och låta han spruta fittan full, nej. När han dessutom är så ung kanske man ska vara extra vaksam. Göra en tjej gravid kan väl för många vara en sexig tanke men att vara redo för allt vad det innebär är en annan sak. Dumt att chansa när båda är unga och relationen är ny, tycker du inte?
  • NoName
    yodi skrev 2014-11-12 18:13:15 följande:
    så då anser du alltså män vara mindre intelligenta än kvinnor eftersom vi tydligen ska fungerar som överförmyndare.
    För att jag tycker hon skulle sett till att kondomen var på? Varför skulle hon inte göra det? Hon ville inte ens ha barn med honom från början, kanske i framtiden men inte nu, och det är väl skäl nog att stå på sig angående skydd. Hon är redan ensam med ett barn och ärrad efter en abort, varför bara inte ta det lite piano i den färska relationen..jag fattar inte varför man har så bråttom att knulla oskyddat.

    Jag känner inte att jag fungerar som en överförmyndare för att jag ser till att skydd används, förstår inte varför kvinnor skulle fungera som det heller när de gör det. Det handlar väl bara om att vara rädd om sig och varann.

    Men nu har tyvärr två oansvariga stolpskott träffat varandra, haft oskyddat sex och ett oönskat barn är på väg. Det är bara fucked up.
  • NoName
    yodi skrev 2014-11-12 18:37:50 följande:
    jag tycker att alla har ansvar för sig själva och får ta konsekvenserna av sina handlingar.

    väljer man att tacka nej till erbjudet skydd och säger att man vill ha barn så är man inte i position att komma och gnälla sen när tjejen inte vill göra abort.
    Jag har inte försvarat honom alls. Jag förstår bara inte varför ingen säger det uppenbara: TS är lika korkad själv.
  • NoName
    micromat skrev 2014-11-12 19:02:05 följande:
    Man kanske ska låta bli att lita på män alls.. Ja menar vem vet om det en 40-åring säger är sant eller inte.. Eller om man haft en längre förhållande går det verkligen att lita på dom då?
    Ja, jag tror absolut att tid är värdefullt för en relation.

    Och det här handlar liksom inte om att någon är betrodd med ens spotify-konto. Det är för fan barn vi pratar om. Var kommer den här slappa inställningen ifrån? Är jag verkligen ett ufo som tycker man ska vara försiktig när man har sex och inte ha för bråttom att sätta barn till världen? Igen: Ts är fucking bara 23 år och på smällen för tredje gången och ska uppfostra ännu ett till barn på egen hand. HALLÅ?

    Vore jag hennes pappa hade jag örfilat henne tillbaka till sin mammas livmoder. Och ja, om killen som gjort henne gravid var min son hade jag gjort samma sak med honom. Samma smuts.
  • NoName
    yodi skrev 2014-11-12 19:10:35 följande:
    ja fast till skillnad från killen tar hon sitt ansvar och försöker göra det bästa av situationen i stället för att hota och utpressa honom.
    Gör det bästa av situationen för vem?
    För pappan? Nej.
    För barnet? Nja, det skiter nog i vilket.
    För sig själv? Ja. Hon gör det som hon mår bäst av.

    Vetefan om man förtjänar creeds för lite hederlig egoism.
  • NoName
    Anonym (s) skrev 2014-11-12 19:42:39 följande:
    att låta sitt barn leva är inte egoism och kommer aldrig bli.
    Vad tänker du att det annars skulle handla om?
  • NoName
    micromat skrev 2014-11-12 19:38:25 följande:
    Jag håller med om att man inte ska ha så bråttom, det jag inte håller med om är: Man ska kanske inte lita på killen när han är så ung, eller när ni inte varit tillsammans så länge.. Vid vilken ålder kan man börja lita på män? Hur länge ska man ha varit tillsammans innan man kan lita på vad en man säger?

    Om jag träffar en kille som är 35 som säger sig vilja ha barn, hur ska jag kunna lita på honom? Kan man ens lita på män?
    Varför håller du inte med om det? Det är väl inte så jävla vanligt att killar runt 20 år vill bilda familj? Och inte brukar väl färska relationer vara lika stadiga som de man vårdat länge? Eller? Jag kan ha fel Solig
  • NoName
    yodi skrev 2014-11-12 19:50:03 följande:
    låt mig se om jag har förstått det hela rätt, killen blev erbjuden kondom, tackade nej  då han ville ha barn. graviditeten upptäckts sent och hon är då alltså en egoist för att hon inte vill avbryta graviditeten där hon måste föda ut det döda barnet, hon måste då alltså genomgå en förlossning och sedan föda ut ett litet dött barn ( och ja i v 17 är det ett litet barn och ingen cell klump)

    hon har ekonomi och bostad för att kunna ta hand om barnet, killen är erbjuden att vara med på ul. men även har hon erbjudit att sköta det hela utan honom.

    han börjar då hota och utpressa för att få sin vilja igenom men det är hon som är egoistisk?

    personligen kan jag tycka att det är höjden av egoism att göra som killen gjort i det här fallet. 
    Ja, han har vart ego som fan. Men det gör väl inte henne mindre egoistisk? Barnet finns kvar för att hon mår bäst av det. Fick han bestämma skulle barnet inte vara kvar för att han mår bättre av det. Två egoister och ett barn som kommer kläm. Fyfan.
  • NoName
    yodi skrev 2014-11-12 20:01:53 följande:
    om det är egoistiskt att låta sitt barn leva vad är det då inte att som kille kräva att tjejen ska göra abort för att han inte är redo för konsekvenserna av sina egna handlingar?
    Men du, jag försvarar honom inte. Du kan sluta försöka övertyga mig om att han är ett svin. Jag håller redan med dig om det Hjärta Men jag tycker för det inte bättre om henne, det är ju något knas på den där bruden också.
  • NoName
    Anonym (s) skrev 2014-11-12 20:06:57 följande:
    att ta den självklara konsekvensen av en handling? att ge upp en mängd olika saker i sitt liv för en liten oskyddad person som bosatt sig i sin kropp? att låta leva, och ta hand om det livet, helt enkelt. hur kan det vara egoism?

    hur kan man ens resonera när man tycker att det är egoism att låta ett barn leva och ädelt och självuppoffrande att ta död på det?
    Jag tycker inte att det är ädelt och självuppoffrande att ta bort ett barn.
  • NoName
    Anonym (s) skrev 2014-11-12 20:18:26 följande:
    Men du hävdar ju att det egoistiska valet är att låta barnet leva? Då borde du ju anse att det är oegoistiskt att ta död på det.
    Nej? Det är inte det egoistiska valet, det är ett egoistiskt val. Abort kan också vara det.
  • NoName
    Loriyana skrev 2014-11-12 20:29:53 följande:
    På vilket sätt är det egoistiskt att välja att uppoffra sitt liv för att ta hand om en annan?
    Haha men snälla, hur många ser det som en enda stor uppoffring? Ett 18år långt åtagande som man gör för någon annan än sig själv?

    Om människor inte blev tillfredsställda av tanken att ha barn och må bra av att skapa ett liv skulle väl var och varannan människa sterilisera sig så man kunde sexa utan att dra sig ur, lägga sina pengar och ledighet på resor, bilar eller vad man nu tycker ger mening.

    Eller vad fan vet jag? Men jag har då inte skaffat mina barn för att jag känner någon plikt att föra mänskligheten vidare och förbättra befolkningsstatistiken.
  • NoName
    Anonym (RRr) skrev 2014-11-12 20:11:23 följande:
    Öh. Du får gärna informera mig om vad felet på mig skulle vara?
    Förutom att du kommer bli en ung ensamstående mamma till barn med olika pappor?
  • NoName
    Anonym (RRr) skrev 2014-11-12 21:18:32 följande:
    Jaha? Det är inget ovanligt att ha två barn med två olika fäder idag och det är heller inget vanligt att vara ensamstående, så vart vill du komma?
    Nej och det är väl min poäng. Det är inte ovanligt och ingen tycker att det är några konstigheter. Inte ens när någon så ung som dig är i den situationen. Förstår inte varför man inte tar barn och familj på större allvar än så.
Svar på tråden Hon tvingar mig att bli pappa :(