• Lillon

    Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

    Hej!

    Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

    Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

    Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

    Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Irlais

    Vad roligt att ni är igång! Sex varannan dag är väl vad som rekommenderas så ska det förhoppningsvis bli bebis om inte alltför lång tid :) 

    Vi är inte riktigt i samma situation men alla andra trådar är så fulla så jag hoppas det är ok ändå... :) Har ett barn på 1 år och börjar bli väldigt sugen på nästa nu. Skyddar oss inte men min mens kom precis tillbaka efter graviditeten så chansen att bli gravid är inte så jättestor just nu, verkar vara väldigt oregelbunden! Har tänkt testa med ÄL-stickor efter nästa mens bara för att få lite koll!

    Bor också i Stockholmsområdet, är 28år!

  • Lillon
    Irlais skrev 2014-11-14 16:28:09 följande:

    Vad roligt att ni är igång! Sex varannan dag är väl vad som rekommenderas så ska det förhoppningsvis bli bebis om inte alltför lång tid :) 

    Vi är inte riktigt i samma situation men alla andra trådar är så fulla så jag hoppas det är ok ändå... :) Har ett barn på 1 år och börjar bli väldigt sugen på nästa nu. Skyddar oss inte men min mens kom precis tillbaka efter graviditeten så chansen att bli gravid är inte så jättestor just nu, verkar vara väldigt oregelbunden! Har tänkt testa med ÄL-stickor efter nästa mens bara för att få lite koll!

    Bor också i Stockholmsområdet, är 28år!


    Hej!

    Jaaa, jättekul att du hakar på denna tråd! :) Spännande, har allt gått bra med 1-åringen? Körde du ÄL-stickor då också då du försökte bli gravid? Är det något du kan rekommendera? :)
  • Lillon
    VillBliTre skrev 2014-11-14 16:37:39 följande:

    Hakar på jag m. 34 år 3 barn men vill gärna ha en liten till :) bor norr om Stockholm


    Välkommen! :) När kommer ni börja försöka eller har ni redan börjat? :)
  • Irlais
    Lillon skrev 2014-11-14 16:44:23 följande:
    Hej!

    Jaaa, jättekul att du hakar på denna tråd! :) Spännande, har allt gått bra med 1-åringen? Körde du ÄL-stickor då också då du försökte bli gravid? Är det något du kan rekommendera? :)
    Nja jag slutade med p-piller hösten 2012 men vi ville egentligen inte att jag skulle bli gravid... blev gravid efter typ 1-2 månader men fick tidigt missfall. Efter det kickade alla mina mamma-hormoner igång och vi båda ville ha barn :) blev gravid ganska direkt efter missfallet, hann få en mens som kom väldigt snabbt inpå. Så jag var nog lite överfertil! 

    Den graviditeten och förlossningen gick jättebra, sen har vi fått ett väldigt intensivt barn men alla säger att det ger mer i längden... ;) 
  • Lillon
    Irlais skrev 2014-11-14 16:48:46 följande:
    Nja jag slutade med p-piller hösten 2012 men vi ville egentligen inte att jag skulle bli gravid... blev gravid efter typ 1-2 månader men fick tidigt missfall. Efter det kickade alla mina mamma-hormoner igång och vi båda ville ha barn :) blev gravid ganska direkt efter missfallet, hann få en mens som kom väldigt snabbt inpå. Så jag var nog lite överfertil! 

    Den graviditeten och förlossningen gick jättebra, sen har vi fått ett väldigt intensivt barn men alla säger att det ger mer i längden... ;) 
    Ahaa, då få vi hoppas att det går lika snabbt denna gång! :D Vi gör första försöket om cirka en vecka, har dock inte allt för stora förhoppningar ;)
  • Irlais

    Spännande :) jag tror jag hade ÄL förra fredagen men det är på känsla bara (mensen borde ha kommit då egentligen)... Är det så kan jag inte ha blivit gravid men jag väntar med spänning på om mensen dyker upp nästa vecka! Sen ska jag börja testa med stickor :)

  • Irlais
    VillBliTre skrev 2014-11-14 16:37:39 följande:

    Hakar på jag m. 34 år 3 barn men vill gärna ha en liten till :) bor norr om Stockholm


    Hur gamla är dina barn? :)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014