• cirkusmamman

    Vi som väntar Femman 2015!

    Jag vet att jag tillhör en minioritetsgrupp i hönsgården, men nu är det ändå så att barn nr 5 kommer till sommaren och jag skulle så gärna vilja prata med fler i samma situation.
    Finns ni..?

  • Svar på tråden Vi som väntar Femman 2015!
  • Tösabiten88
    Maja 1 skrev 2015-11-13 23:59:49 följande:
    Tack snälla. Nej dom andra har inte kommit så tidigt. Men nu i efterhand så var det skönt att han kom lite tidigare så hann jag inte oroa mig inför förlossningen och inte tröttna på graviditeten.
    Men tiden går ju alldeles för fort när dom har kommit ut.snart börjar mannen jobba igen så då börjar det tuffa livet för mig. Hur tyckte du att det funkade när du helt plötsligt var själv med allt??
    Vad skönt att det blev så bra i slutändan :) Är han snäll och så?, funkar allt bra?

    Jo men det gick rätt bra när han började jobba igen. Fick mycket hjälp av barnen som gärna ville hjälpa till med flickan. Man hittar rutinerna rätt fort ändå tycker jag.
    * Stolt mamma till 5 Töser och 1 Pojke*
  • Maja 1
    Tösabiten88 skrev 2015-11-17 09:09:18 följande:

    Vad skönt att det blev så bra i slutändan :) Är han snäll och så?, funkar allt bra?

    Jo men det gick rätt bra när han började jobba igen. Fick mycket hjälp av barnen som gärna ville hjälpa till med flickan. Man hittar rutinerna rätt fort ändå tycker jag.


    Ja han är verkligen jätte snäll. Han följer sitt mönster sedan han låg i magen. Mest vaken på kvällar och nätter. Men hoppas att det vänder snart. Får passa på att vila när barnen är på förskolan.
  • LinduzZ

    Vi fortsätter vanka på här med en enormt svullen kropp, vem behöver botox när man kan vara gravidsvullen överallt. Haha nej men inte alls något kul kan jag sova. Ont överallt. Hoppas väll han kan komma snart.

    Ett svajande blodtryck har jag också så en bm besök är inbokat imorgon och ska nog be om en hinnsvepning tror jag då för att se om vi kan få fart på detta. Om inte så har vi iallafall provat.


    Tösabiten88 skrev 2015-11-17 09:09:40 följande:

    Linduz: Hur går det för dej och magen?


    Saga 28/8-05 ~*~ Nova 28/5-08 ~*~ Elma 28/6-10 ~*~ Maya 12/9-11 ~*~ Lillebror BF 30/11-15
  • LinduzZ

    Skönt att det funkar fint för er med era bebisar ????


    Saga 28/8-05 ~*~ Nova 28/5-08 ~*~ Elma 28/6-10 ~*~ Maya 12/9-11 ~*~ Lillebror BF 30/11-15
  • Tösabiten88
    Maja 1 skrev 2015-11-17 09:50:18 följande:
    Ja han är verkligen jätte snäll. Han följer sitt mönster sedan han låg i magen. Mest vaken på kvällar och nätter. Men hoppas att det vänder snart. Får passa på att vila när barnen är på förskolan.
    Det låter skönt att han är snäll. Ja vi får hoppas att han byter snart så du kan sova under natten istället.
    Hur går det mellan syskonen och pojken då? tycker dom det är kul?
    * Stolt mamma till 5 Töser och 1 Pojke*
  • Tösabiten88
    LinduzZ skrev 2015-11-19 17:21:53 följande:
    Vi fortsätter vanka på här med en enormt svullen kropp, vem behöver botox när man kan vara gravidsvullen överallt. Haha nej men inte alls något kul kan jag sova. Ont överallt. Hoppas väll han kan komma snart.
    Ett svajande blodtryck har jag också så en bm besök är inbokat imorgon och ska nog be om en hinnsvepning tror jag då för att se om vi kan få fart på detta. Om inte så har vi iallafall provat.
    usch, vätska på slutet hade jag med, dock har man förträngt det märker jag.  åh då hoppas jag att hinsvepningen gör susen. Mitt blodtryck låg på gränsen för havandeskapsförgiftning mot slutet men enligt läkaren så kunde det bero på att förlossningen vara väldigt nära då jag hade mycket förväkar veckan innan det drog igång.

    Jag önskar dej lycka till när det väl startar, om du inte alla redan har pojken i famnen :) Då säger jag stort grattis.
    * Stolt mamma till 5 Töser och 1 Pojke*
  • LinduzZ

    Ja inte är det roligt. Men inget man kan göra så mycket åt. Nej här väntar vi ff med spänning på lillebror han verkar trivas bra där inne. Har legat hela denna vecka i hög feber så jag har ändå varit rätt nöjd över att det inte satt igång men nu NU kan han mer än gärna komma. BF på måndag så vi får väll se.


    Saga 28/8-05 ~*~ Nova 28/5-08 ~*~ Elma 28/6-10 ~*~ Maya 12/9-11 ~*~ Lillebror BF 30/11-15
  • LinduzZ

    Men nu så har vår lillebror kommit till värden på BF och allt med dunder och brak. En lite Vide som tog oss med storm och som gör att mamma i skrovandes stund gråter en skvätt av lycka och tacksamhet


    Saga 28/8-05 ~*~ Nova 28/5-08 ~*~ Elma 28/6-10 ~*~ Maya 12/9-11 ~*~ Lillebror BF 30/11-15
  • Maja 1
    LinduzZ skrev 2015-12-04 20:37:35 följande:

    Men nu så har vår lillebror kommit till värden på BF och allt med dunder och brak. En lite Vide som tog oss med storm och som gör att mamma i skrovandes stund gråter en skvätt av lycka och tacksamhet


    Stort grattis!! Vad skönt att få det avklarat. Gick allting bra? Ja man känner sig verkligen rik med så många barn. Härlig känsla det.
  • LinduzZ

    Allt gick jätte bra och snabbt. Och rätt häftigt hur kroppen hämtar sig så snabbt. Alla gravkilon borta och nästan hela magen också.

    Och hur snabbt man glömmer allt, sa till mannen att hmmm undra om vi ens är klara med barnen, kanske en till. Hahahaha

    Vide är helt underbar och så snäll. Han äter och sover mestadelens. Börjar sova bättre.

    Storesystraena är helt lyriska i honom och så snälla och hjälpsamma.

    Är så himla tacksam också över att amningen funkar då jag är bröstopererad för ett år sedan, lyft och fyllning. Men jag verkar ha mjölk så det räcker åt honom just nu och det är jag tacksam över, räknar med att ev måsta ge tillägg sedan som extra vilket inte är ovanligt men det gör absolut inget.

    Hur går det för er andra och nu inför jul. Tar ni det lugnt??


    Saga 28/8-05 ~*~ Nova 28/5-08 ~*~ Elma 28/6-10 ~*~ Maya 12/9-11 ~*~ Lillebror BF 30/11-15
  • Maja 1
    LinduzZ skrev 2015-12-08 09:57:16 följande:

    Allt gick jätte bra och snabbt. Och rätt häftigt hur kroppen hämtar sig så snabbt. Alla gravkilon borta och nästan hela magen också.

    Och hur snabbt man glömmer allt, sa till mannen att hmmm undra om vi ens är klara med barnen, kanske en till. Hahahaha

    Vide är helt underbar och så snäll. Han äter och sover mestadelens. Börjar sova bättre.

    Storesystraena är helt lyriska i honom och så snälla och hjälpsamma.

    Är så himla tacksam också över att amningen funkar då jag är bröstopererad för ett år sedan, lyft och fyllning. Men jag verkar ha mjölk så det räcker åt honom just nu och det är jag tacksam över, räknar med att ev måsta ge tillägg sedan som extra vilket inte är ovanligt men det gör absolut inget.

    Hur går det för er andra och nu inför jul. Tar ni det lugnt??


    Hejsan!! Vad härligt att allt går bra. Jag njuter också av bebis bubblan. Så mysigt nu. Det blev en liten Vide här med. Mannen ratade mitt favorit namn Love. Och bestämde sig efter jätte lång betänketid för Vide. Det är jätte fint. Jag läste på din blogg om dina tjejer som är såå nyfiken på lillebror. Och här hemma har vi det " problemet " med. Jag vågar inte lämna honom alls. Det är jätte jobbigt.

    Läs gärna min blogg på: www.defyrabasta.bloggo.nu
  • LinduzZ

    Ja de är som plåster på honom och jag blir bara stressad av att dom inte kan lämna honom ifred.


    Saga 28/8-05 ~*~ Nova 28/5-08 ~*~ Elma 28/6-10 ~*~ Maya 12/9-11 ~*~ Vide 30/11-15
  • Tösabiten88

    Stort grattis till pojken Linduz :)

    Här blir min flicka redan 5 månader på söndag och får sin andra spruta :O
    Tiden går för fort!


    * Stolt mamma till 5 Töser och 1 Pojke*
  • LinduzZ

    Ja herregud vad tiden går fort. Allt springer vara förbi och jag vill sakta ner det.

    Hur mår nu alla och hur går det med bebisarna era.

    Känner alla sig klara med barn el hur tänker ni??


    Saga 28/8-05 ~*~ Nova 28/5-08 ~*~ Elma 28/6-10 ~*~ Maya 12/9-11 ~*~ Vide 30/11-15
  • Maja 1
    LinduzZ skrev 2016-01-28 23:08:47 följande:

    Ja herregud vad tiden går fort. Allt springer vara förbi och jag vill sakta ner det.

    Hur mår nu alla och hur går det med bebisarna era.

    Känner alla sig klara med barn el hur tänker ni??


    Ja tiden går alldeles för fort. Min bebis är tre månader redan. Men allt går jättebra. Men man har verkligen fullt upp. Finns inte mycket tid över för annat. Vi känner oss färdiga med barn. Jag är livrädd att jag ska vara gravid igen då vi råkade ha oskyddat en gång och idag har jag börjat må konstigt. Så jag får nog köpa ett test. Hur känner du då färdig med barn?? Kan man få lösenordet till din blogg? Tycker det är roligt att läsa om andra som har ungefär samma ålder på barnen och lika många barn. LinduzZ när jag var gravid med nummer tre så skrev vi i samma grupp redan då. Så konstigt att vi träffades igen.
  • LinduzZ
    Maja 1 skrev 2016-02-08 20:17:10 följande:

    Ja tiden går alldeles för fort. Min bebis är tre månader redan. Men allt går jättebra. Men man har verkligen fullt upp. Finns inte mycket tid över för annat. Vi känner oss färdiga med barn. Jag är livrädd att jag ska vara gravid igen då vi råkade ha oskyddat en gång och idag har jag börjat må konstigt. Så jag får nog köpa ett test. Hur känner du då färdig med barn?? Kan man få lösenordet till din blogg? Tycker det är roligt att läsa om andra som har ungefär samma ålder på barnen och lika många barn. LinduzZ när jag var gravid med nummer tre så skrev vi i samma grupp redan då. Så konstigt att vi träffades igen.


    Ja Håller helt med att tiden går alldeles för fort, Vide är ju 2 månader han också redan och oj. Allt känns så naturligt med honom att han alltid funnits.

    Okey, ja kanske kolla hur läget ser ut för dig????

    Ja alltså vi har inget skydd alls och har bestämt oss för att inte ha det heller under detta år. Så blir det ett syskon så blir det känner vi. Vi har absolut inget emot det tvärt om känner vi. Men om det mot förmodan inte så kommer vi fixa en permanent lösning på preventivmedel. Men det återstå att se.

    Ja det minns jag visst har vi våra nr 3 i samma ålder ????????

    Absolut om du har FB skriv ett PM där så ska du få det ????Linda Östling heter jag
    Saga 28/8-05 ~*~ Nova 28/5-08 ~*~ Elma 28/6-10 ~*~ Maya 12/9-11 ~*~ Vide 30/11-15
  • Maja 1
    LinduzZ skrev 2016-02-09 14:18:46 följande:

    Ja Håller helt med att tiden går alldeles för fort, Vide är ju 2 månader han också redan och oj. Allt känns så naturligt med honom att han alltid funnits.

    Okey, ja kanske kolla hur läget ser ut för dig????

    Ja alltså vi har inget skydd alls och har bestämt oss för att inte ha det heller under detta år. Så blir det ett syskon så blir det känner vi. Vi har absolut inget emot det tvärt om känner vi. Men om det mot förmodan inte så kommer vi fixa en permanent lösning på preventivmedel. Men det återstå att se.

    Ja det minns jag visst har vi våra nr 3 i samma ålder ????????

    Absolut om du har FB skriv ett PM där så ska du få det ????Linda Östling heter jag


    Spännande för er då. Då kommer där kanske en liten till. Ja vår trea var beräknad till den 20 juni 2010 men jag gick över till den 1 juli. Så dom är ganska jämn gamla.

    Mina barn är födda 2002, 2005, 2010, 2012 och 2015.
  • LinduzZ
    Maja 1 skrev 2016-02-09 22:13:38 följande:

    Spännande för er då. Då kommer där kanske en liten till. Ja vår trea var beräknad till den 20 juni 2010 men jag gick över till den 1 juli. Så dom är ganska jämn gamla.

    Mina barn är födda 2002, 2005, 2010, 2012 och 2015.


    Aaaa just så var det ju då har vi 3 barn i samma ålder. Jag har ff kontakt med en annan tjej som var i samma grupp då.

    Ja det återstå att se, jag har inte fått tillbaka något än så jag har liksom ingen koll heller vilket skulle vara lättare på olika plan.

    Hur snabbt har er mens kommit tillbaka?

    Min har oftast kommit tillbaka mellan 2-6 månader oavsett om jag helammat el inte.
    Saga 28/8-05 ~*~ Nova 28/5-08 ~*~ Elma 28/6-10 ~*~ Maya 12/9-11 ~*~ Vide 30/11-15
  • Maja 1

    Min mens har oftast stannat borta 6 månader ca. Det är skönt men det var frustrerande när vi ville ha nummer fyra för då ville vi ha jätte tight. Så efter ett halvår började jag minska på amningen om hopp att få mensen tillbaka. Det skiljer 18 månader på dom. Men vi hade hoppats på tidigare.

    Jag tänkte passa på att tipsa er om min sida på Facebook där jag säljer personliga barntillbehör som jag själv gör. Som tex napphållare, vagnhänge, vagnmobiler, väskhänge m.m

    Gå gärna in och kolla.

    M.facebook.com/Designbymecu2016

    Och på instagram heter vi design_by_me_cu.

Svar på tråden Vi som väntar Femman 2015!