• ohhello

    BF juli/augusti 2015

    Hej!

    Jag plussade i tisdags, är nu i v.5 (4+6).

    Helt oplanerat, första barnet, min pojkvän & jag är inte ens sambos än! Lite skakis. Hoppas dock det lilla livet stannar. :)

  • ohhello

    Zyrkonia: Vi blir väl sambos nu i januari/februari då jag flyttar till större lägenhet, han är fortfarande lite i shocktillstånd, stackarn.

    Gick in i v.6 idag! Mår bra, dock sjukt ont i brösten & molvärk till och från. Dessutom kliar det typ överallt??

    Knäppaste är dock att jag fått en fruktansvärd städmani? :)

  • ohhello
    AnnaBanana skrev 2014-11-29 15:45:19 följande:

    När ska ni berätta för alla? och hur? Skrattande


    Har berättat för min mamma & några vänner samt min chef.

    Mest för att det var svårt att gömma det under middagar med vänner, & för att jag tycker att min chef bör veta varför jag inte är på lika topphumör hela tiden som jag brukar & att jag kanske orkar mindre. :)

    Resten får väl veta efter jul eller när det börjar synas. :D
  • ohhello

    Har symptom till & från, brösten värker mest hela tiden, värken i magen kommer och går och det kliar i princip konstant över hela kroppen.

    Är nu i v. 5+2. :)

  • ohhello

    Är ledig från jobbet idag så jag sov lite längre än vanligt, gick upp på toan och kände mig helt normal.. tills jag vaknade upp på golvet halvvägs under tvättmaskinen.

    Hade svimmat.

    Sätter mig upp tillbaka på toalettstolen och känner att "nej fan nu svimmar jag igen" så jag lutade mig bakåt och mycket riktigt svimmade jag igen & vaknade upp några minuter senare.

    Så himla läskigt, var dessutom helt svettig och illamående.

    Nu ligger jag i soffan och vågar knappt röra mig pga yrsel. :(

  • ohhello

    Är nu i v. 8+4, ska på inskrivning & till doktor på måndag nästa vecka. Ska bli SÅ skönt att faktiskt få BEKRÄFTAT att man ÄR gravid.

    Har visserligen inte haft mens sen oktober & fick ett tjockt plus på stickan, men känner mig så sjukt ogravid? Jag har världens humörsvängningar, kissar jätteofta & superömma bröst men liksom, inget illamående el. liknande. Vilket iofs är helt okej för vem vill spy hela tiden?

    Mamma & hennes kusin har dock berättat att de aldrig spytt och haft väldigt lite symptom, & då har de ändå fött 4 resp. 7 barn. Så kanske det bara går i släkten?

    /massa funderingar :)

    God jul!

  • ohhello

    Var på tidigt UL nu imorse, v.9+2, & fick se fostret sparka och hjärtat slå fint. Är så himla lycklig! :)

Svar på tråden BF juli/augusti 2015