• Ariella

    Jag ska på date imorgon, kläder hjälp!

    Hej

    Ska på date imorgon med någon jag träffat på nätet. (ej datingsite). 


    Jag har aldrig gått på date med någon jag träffat på nätet tidigare. Är 25. Är tjej.


    Vi ska fika imorgon kl 13. Vad ska jag ha på mig? 


    1. Vardagligt. Jeans och vardaglig skjorta typ. 
    eller
    2. svart långärmad tight klänning och strumpbyxor. 

    Det är dessa alternativ jag står mellan. Om det hade varit en träff på kvällen istället så hade jag tagit alternativ 2 men eftersom det är på dagen blev jag lite osäker. Samtidigt vill jag inte verka som att jag inte alls bryr mig.


    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Jag ska på date imorgon, kläder hjälp!
  • Anonym (sara)

    Nu är jag inget modelejon men jag hade def valt nr 1 i detta fall. Hade känt mig obekväm i nr 2 mitt på dagen. Känns overkill för en fika! Lycka till på dejten!

  • Ariella
    Anonym (sara) skrev 2014-11-15 22:30:44 följande:

    Nu är jag inget modelejon men jag hade def valt nr 1 i detta fall. Hade känt mig obekväm i nr 2 mitt på dagen. Känns overkill för en fika! Lycka till på dejten!


    Tack för svar. Men är det overkill även om jag har  vanliga mockastövlar. Kommer inte ha klackskor eller något alltså.
  • Anonym (sara)

    Ta det du känner dig bekväm i! Jag hade inte känt mig bekväm i låga skor/stövlar heller till tight klänning på ett café. Men beror ju helt på vem man är! Viktigaste är ju att DU kan slappna av oavsett kläder!

  • stormagen

    Kör på Jeans och någon söt topp. Och om du använder make, go natural, .foundations rouge och mascara och lägg tid på håret.

  • Seven Costanza

    Jeans och en vanlig tröja, kanske en stickad som känns mysig. En fika på en söndag hade jag inte klätt upp mig i klänning för. Skjorta går dock bra om du brukar ha det och känner dig fin i det. Risken finns ju att han inte är alls finklädd och då blir det kanske pinsamt med klänning tycker jag.

  • Ariella

    Jag hade på mig alternativ 1. Svarta jeans och grönrutig skjorta. Stövlar, svart kappa och pälskrage :) Det kändes som en bra och lagom nivå på oufiten.


    Och daten gick kalasbra. Och han tyckte också det. Han skickade sms typ direkt efter att vi sagt hejdå och skrev det :)

    Jag var jättenervös innan så ni som jag som aldrig gått på date på det här sättet. VÅGA :D

  • Anonym (Kille)

    Jag hade föredragit alt 2... Men du får väl ta det nästa gång, det gick ju bra med alt 1 nu. Lycka till med den fortsatta relationen!

  • Ariella
    Anonym (Kille) skrev 2014-11-18 08:16:16 följande:

    Jag hade föredragit alt 2... Men du får väl ta det nästa gång, det gick ju bra med alt 1 nu. Lycka till med den fortsatta relationen!


    Jasså ok. :) Men nästa gång blir troligen i helgen. Och jag tänkte föreslå att vi skulle äta frukost ihop så det alternativet får nog bli näst nästa gång. Frågan är bara vad jag ska ha den här gången haha :D
  • Seven Costanza
    Ariella skrev 2014-11-18 20:59:47 följande:

    Jasså ok. :) Men nästa gång blir troligen i helgen. Och jag tänkte föreslå att vi skulle äta frukost ihop så det alternativet får nog bli näst nästa gång. Frågan är bara vad jag ska ha den här gången haha :D


    Det kanske bara är jag men jag tycker det är lite konstigt att fråga om att äta frukost ihop. Det tycker jag man gör hemma hos varandra när man sovit över första gången.
  • Ariella
    Seven Costanza skrev 2014-11-18 21:13:32 följande:
    Det kanske bara är jag men jag tycker det är lite konstigt att fråga om att äta frukost ihop. Det tycker jag man gör hemma hos varandra när man sovit över första gången.
    Jaha ok. Tack för info :) Han är bara i min stad på helgen och jag var lite upptagen med annat då egentligen så det var därför jag tänkte föreslå det. Såg at det fanns frukostbuffe på några ställen som lät mysigt.
Svar på tråden Jag ska på date imorgon, kläder hjälp!