• Anonym242

    Skulle ni vilja rösta bort SD

    O Jea

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-25 22:43
    Dessa är de som vill sänka regeringen,'
    sänk dem!!!!!!!!!!!!!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni vilja rösta bort SD
  • Molle1981

    varför skulle man vilja det? Då blir det bara ett parti kvar..

  • Elake
    sjuttiofemman skrev 2014-11-23 16:36:01 följande:

    Självklart vill man det, rasister har inget att göra i riksdagen.


    Va? Vilka rasister?
  • dps
    sjuttiofemman skrev 2014-11-23 16:36:01 följande:

    Självklart vill man det, rasister har inget att göra i riksdagen.


    Inte kommunister heller.
  • Svt

    Nej, skulle verkligen inte vilja rösta bort det enda oppositionspartiet. Då får vi 100% åsiktsdiktatur.

  • sjuttiofemman
    Elake skrev 2014-11-23 16:38:05 följande:

    Va? Vilka rasister?


    Kolla tråden varför man hatar Sd, jag har skrivit rätt många exempel.
  • sjuttiofemman
    Svt skrev 2014-11-23 19:50:24 följande:

    Nej, skulle verkligen inte vilja rösta bort det enda oppositionspartiet. Då får vi 100% åsiktsdiktatur.


    Med Sd får vi en äkta diktatur.
  • Pentagram

    Vad menar med "rösta bort". Vi KAN ju rösta bort dem redan i dagsläget genom att rösta på andra partier än just SD. Föreslår TS någon slags procedur där vi inte bara röstar på ett parti vi VILL ha som regeringsparti utan också varsin nejröst att lägga på valfritt parti för att "neutralisera" dem?

  • FDFMGA
    Pentagram skrev 2014-11-24 08:42:39 följande:

    Vad menar med "rösta bort". Vi KAN ju rösta bort dem redan i dagsläget genom att rösta på andra partier än just SD. Föreslår TS någon slags procedur där vi inte bara röstar på ett parti vi VILL ha som regeringsparti utan också varsin nejröst att lägga på valfritt parti för att "neutralisera" dem?


    En kul tanke, men ett sånt system skulle vara förödande för kontroversiella småpartier och dessutom svårt att utforma på ett vettigt sätt.

    SD skulle säkert med möjlighet till negativ röst ha fått mindre än noll procent, ska man i så fall ange flera negativa partier - så att man får att system där man inte kastar bort sin negativa röst utan den fördelas till nästa negativa parti när det första blivit nollat.

    Fast tanken på ett system där man har möjlighet att välja mellan att lägga en positiv röst eller en negativ är ändå lite tilltalande tycker jag som inte anser att det betyder så fruktansvärt mycket om det är alliansen eller det rödgröna som bildar regering.

    Fick jag välja skulle jag definitivt välja en negativ röst och lägga den på SD och efter att SD eventuellt blivit nollat kunde gärna KD få resten av min negativa röst.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Skulle ni vilja rösta bort SD