• Rospinglan

    Fick precis lånet beviljat!

    Fick precis höjningen av lånet hos bluestep beviljat! Så nu kan vi byta bil, som vi dessutom kommer spara pengar på! Den "nya" bilen drar mindre bensin, och kostar mindre i skatt och försäkring.
    Under nästa år ska jag försöka att göra en exra amortering på lånet. Någon som gjort det hos bluestep? Är det krångligt?

  • Svar på tråden Fick precis lånet beviljat!
  • Rospinglan
    Min underbara hjärtan skrev 2014-11-17 09:36:11 följande:

    Skulle verkligen vara försiktig med att låna hos dom


    Varför då? Pga räntan? Visst, den är lite högre än hos vanlig banker, men jag har fått avslag hos de. Så har inget annat val.
    Det går inte att dra runt den bilen vi har nu. Den är helt enkelt för dyr.
  • Neelah

    Vi hade lån hos Bluestep och det var inga problem alls. Visst är räntan lite högre, men om man sköter sia betalningar så sänks den ju med tiden och när man sen får det bättre så kan man byta till en vanlig bank.


    Följ dina drömmar
  • Rospinglan
    Neelah skrev 2014-11-17 12:12:12 följande:

    Vi hade lån hos Bluestep och det var inga problem alls. Visst är räntan lite högre, men om man sköter sia betalningar så sänks den ju med tiden och när man sen får det bättre så kan man byta till en vanlig bank.


    Precis så tänker vi också! Hade ni bolån eller privatlån? Vi har nu ett privatlån på 250000 kr, med betaltid 12 år. Vilka förutsättningar hade ni? Har ni bytt bank nu?
  • Studentpappa
    Rospinglan skrev 2014-11-17 13:11:05 följande:
    Precis så tänker vi också! Hade ni bolån eller privatlån? Vi har nu ett privatlån på 250000 kr, med betaltid 12 år. Vilka förutsättningar hade ni? Har ni bytt bank nu?
    Inte för att vara spydig men varför köpa en så dyr bil om man måste lägga lånet på tolv år? Det känns som köp nu betala till midsommar.

    Har man det knapert kanske inte man ska lägga en kvarts miljon på en bil?
    If you wanna get fit, get crossfit.
  • Rospinglan
    Studentpappa skrev 2014-11-17 13:13:40 följande:
    Inte för att vara spydig men varför köpa en så dyr bil om man måste lägga lånet på tolv år? Det känns som köp nu betala till midsommar.

    Har man det knapert kanske inte man ska lägga en kvarts miljon på en bil?
    Nu har vi INTE lagt 250000 kr på en bil! Utan 53000kr.
    Skrev ju i mitt första inlägg att vi fått det befintliga lånet höjt!
  • Studentpappa
    Rospinglan skrev 2014-11-17 13:19:54 följande:
    Nu har vi INTE lagt 250000 kr på en bil! Utan 53000kr.
    Skrev ju i mitt första inlägg att vi fått det befintliga lånet höjt!
    Okej jag läste för slarvigt där och då är jag med. 53 tkr är ju helt klart inte oskäligt mycket för en bil. 
    If you wanna get fit, get crossfit.
  • Neelah
    Rospinglan skrev 2014-11-17 13:11:05 följande:

    Precis så tänker vi också! Hade ni bolån eller privatlån? Vi har nu ett privatlån på 250000 kr, med betaltid 12 år. Vilka förutsättningar hade ni? Har ni bytt bank nu?


    Vi hade bolån och villkoret var att om vi skötte betalningarna prickfritt så sänktes räntan till vanlig bankränta efter tre år. Amortering var också ett krav. Nu har vi bott i huset i sju år, bytt till en vanlig bank och amorterat så att vi får en bra vinst när vi säljer.
    Följ dina drömmar
  • Olov344
    Rospinglan skrev 2014-11-17 09:29:48 följande:

    Fick precis höjningen av lånet hos bluestep beviljat! Så nu kan vi byta bil, som vi dessutom kommer spara pengar på! Den "nya" bilen drar mindre bensin, och kostar mindre i skatt och försäkring.
    Under nästa år ska jag försöka att göra en exra amortering på lånet. Någon som gjort det hos bluestep? Är det krångligt?


    Hur hög ränta har du? och lånet var på 250tkr?
Svar på tråden Fick precis lånet beviljat!