• gossensmamma

    var köpa plastade dra på-lakan

    Min son är blöjfri, men då och då händer det en kissolycka på natten. Är det nån som vet vart man kan köpa plastade lakan av dra på-modell att skydda madrassen med? Har köpt madrasskydd på Apotek Hjärtat, men det var inte alls bra. Bara gled runt i sängen och så väldigt plastig att det blev jobbigt varmt när man skulle sova.

  • Svar på tråden var köpa plastade dra på-lakan
  • Sisisisi

    Jag har från ikea och är mycket nöjd, skydda högt heter de. Har testat nån annan plastad frotté tidigare som var sådär plastig att ungen blev genomsvettig.

    Den från ikea kan tvättas i 60 grader och torktumlas!


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • NextUp

    Jag rekommenderar också IKEAs, de sitter jättebra på madrassen. Möjligheten att torktumla är ett måste i vårt hem.

  • Brumma
    Sisisisi skrev 2014-11-18 09:05:01 följande:

    Jag har från ikea och är mycket nöjd, skydda högt heter de. Har testat nån annan plastad frotté tidigare som var sådär plastig att ungen blev genomsvettig.

    Den från ikea kan tvättas i 60 grader och torktumlas!


    NextUp skrev 2014-11-18 09:10:04 följande:

    Jag rekommenderar också IKEAs, de sitter jättebra på madrassen. Möjligheten att torktumla är ett måste i vårt hem.


    Är de från IKEA för stora sängar eller barnsängar?
    Samsover nämligen o Ellos finns upp till 120x200 :D
    Men skulle tänka mig att Ikeas kanske är billigare...

  • Sisisisi
    Brumma skrev 2014-11-18 09:29:33 följande:

    Är de från IKEA för stora sängar eller barnsängar?

    Samsover nämligen o Ellos finns upp till 120x200 :D

    Men skulle tänka mig att Ikeas kanske är billigare...


    De finns i alla storlekar tror jag. Har 90, 140 och 180 hemma iaf :)
    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Brumma
    Sisisisi skrev 2014-11-18 12:52:58 följande:
    De finns i alla storlekar tror jag. Har 90, 140 och 180 hemma iaf :)
    Vad bra :)
  • gossensmamma

    Tack för alla tips! Hittade på IKEA. Köpte till hela familjen, eftersom sonen inte alltid sover i sin egen säng :)

  • daimstrut

    Jag tycker inget håller tätt, allt går igenom. Har köpt både på Jysk och IKEA Nån som har tips på nåt riktigt tätt? Var köper man tjock plastad frotté?

  • Karin78

    Hej daumstrut kolla på Varsma

    De saker vi har utskrivet till vår dotter som hon har i Sängen heter:


    Lakansskydd, 85x190 cm, Absorba som hon har över lakanet i sängen och ligger direkt på.
    sen är madrassen klädd med antingen Ikeas madrass skydd som heter Skydda högt förut eller 
    Madrasskydd, 120 x 200 cm
    Art R8574

    Lycka till.

    WWW.Varsam.se så kan du söka på Namnen som jag skrev ovan Lycka till med dessa tillsamman så varken blir det för varmt eller blött på madrassen.
     
     
  • Bertram

    Huggies har madrasskydd, finns på tex willys och ica, funkar kanon :)

Svar på tråden var köpa plastade dra på-lakan