• mekberg

    Var?

    Ni som gjort ÄD utomlands, var har ni gått och hur gick det? Vi har gjort 4 försök i AVA/Fertinova Åbo - samtliga misslyckades :/ Vi funderar nu på Riga där åldersgränsen är högre. Men där finns både AVA Riga och IVF Riga. Vilken bör man ta?

  • Svar på tråden Var?
  • Jag är bara jag

    Reprogenesis 3 stycken,nu bytt till Unica. De var villiga byta mediciner,metod och allt vad som kunde bytas. Så sent som igår varnade nån för AVA Riga,krångel med allt tydligen. Vi har gått på ingen kö,lätt att mejla,pris,land och lyhördhet. Där slog Unica Repro med hästlängder!

  • mekberg
    Unica Repro, var ligger de? Varför varnade någon för IVF Riga? Har provat maila både AVA Clinic Riga och IVF, IVF svarade inte AVA...
  • Jag är bara jag
    mekberg skrev 2014-11-19 09:59:14 följande:
    Unica Repro, var ligger de? Varför varnade någon för IVF Riga? Har provat maila både AVA Clinic Riga och IVF, IVF svarade inte AVA...

    Båda ligger i Brno,Tjeckien. Båda har bra mejlkontakt och inga förbesök. Unica "vann" på tilllmötesgåendet och beredvilligheten att ändra koncept.
  • Bengalen
    mekberg skrev 2014-11-19 19:56:43 följande:
    AVA Clinic finns ju kvar, IVF Riga är en ny som startades av 3 pers som jobbat på AVA Clinic. Vilken av dessa är det man syftar till?

    Precis, det stämmer!
    TS skriver ju följande: "Vi fick mail att dom byt namn från AVA riga till iFV riga." så det måste ju vara den nystartade kliniken hon menar. De hette AVA Riga när de startade upp den nya verksamheten.
  • mekberg
    Bengalen skrev 2014-11-19 20:16:46 följande:

    Precis, det stämmer!
    TS skriver ju följande: "Vi fick mail att dom byt namn från AVA riga till iFV riga." så det måste ju vara den nystartade kliniken hon menar. De hette AVA Riga när de startade upp den nya verksamheten.
    Ja, eller så har det blivit förvirring med namnen. Mailväxlar med IVF Riga just nu. Har skickat frågan om de döpte sig till AVA Riga först, eller om de döpte kliniken till IVF Riga. Får se vad de svarar.
    Något nämndes om Skypedialog. IVF Riga har inte nämnt detta i sina mail, men AVA Clinic sade att de kunde det + att detta skulle vara gratis för mig :)
  • mekberg

    Det verkar vara korrekt, IVF Riga hette AVA Riga när de startades. Typiskt, vi som bokat tid hos dem i början av nästa år! Har någon av er testat AVA Clinic Riga?

  • Bengalen
    mekberg skrev 2014-11-20 11:20:39 följande:
    Det verkar vara korrekt, IVF Riga hette AVA Riga när de startades. Typiskt, vi som bokat tid hos dem i början av nästa år! Har någon av er testat AVA Clinic Riga?

    Moi! Skrattande Supernöjd! Hade tidernas bästa koordinator som även är klinikchef. Hade daglig kontakt med henne i flera veckor efter att jag hade blivit gravid pga blödningar.
  • mekberg
    Bengalen skrev 2014-11-20 14:49:25 följande:

    Moi! Skrattande Supernöjd! Hade tidernas bästa koordinator som även är klinikchef. Hade daglig kontakt med henne i flera veckor efter att jag hade blivit gravid pga blödningar.
    Ok, där ser man! Lite annorlunda åsikt än tråden ovanför :) Hur långt gången är du? Hette din kontaktperson Jelena Silkalna?
  • Bengalen

    Jag har inte varit på IVF Riga, fd AVA Riga utan på AVA Clinic. Alltså inte den kliniken som blev sågad ovan. Min koordinator på AVA Clinic heter Nadia (Nadezhda) Martinova och läkaren Jaroslavs Lakutins.

    http://www.avaclinic.lv/se/vart-team/

    Jag är i vecka 34 nu. Glad Gjorde FET med två stycken blastocyster som hade legat i frysen i 4 år och en av dessa fastnade.  

  • Noumea10

    AVA St Petersburg är oslagbar!

    Efter 16 år utan barn, efter flera utomkvedshavandeskap, efter flera IVFer... Vi hade nästan tappade tron på att kunna få barn när vår läkare pratade om äggdonation. Vi åkte till London, till en mässa som heter "Fertility Fair" och där kunde man träffa nästan alla läkare och sjusköterskor som jobbar för de största fertilitetsklinikerna i Europa ( typ AVA, IVI...)

    Vi valde AVA St Petersburg, jag blev gravid direkt vid första ET, vi har frysta embryos kvar. Min son är nu 2 år och jag ska dit igen för att få mitt FET, känns toppenbra!

    Lycka till!!!

  • mekberg
    Bengalen skrev 2014-11-20 15:14:17 följande:

    Jag har inte varit på IVF Riga, fd AVA Riga utan på AVA Clinic. Alltså inte den kliniken som blev sågad ovan. Min koordinator på AVA Clinic heter Nadia (Nadezhda) Martinova och läkaren Jaroslavs Lakutins.

    http://www.avaclinic.lv/se/vart-team/

    Jag är i vecka 34 nu. Glad Gjorde FET med två stycken blastocyster som hade legat i frysen i 4 år och en av dessa fastnade.  


    Ah, just ja :)
    Hoppas det går bra för dig! Jag/vi skall ta oss igenom första fasen, den med beslutsångest/klinikval :P
  • swede
    mekberg skrev 2014-11-19 19:56:43 följande:

    AVA Clinic finns ju kvar, IVF Riga är en ny som startades av 3 pers som jobbat på AVA Clinic. Vilken av dessa är det man syftar till?


    Helt riktigt. Dr Fodina, Nadia och Jelena jobbade på AVA Clinic, men startade sedan upp AVA Riga, som nu heter IVF Riga.

    Så AVA Clinic är "gamla" kliniken och IVF Riga är "nya kliniken. Vi går på nya och är väldigt nöjda. Vet att vissa är missnöjda med kommunikationen men vi har, hittills, inte haft problem med det. Vissa tycker de får vänta länge på svar på sina mail. Vi är i alla fall nöjda.
Svar på tråden Var?