• Anonym (ts)

    Varför hatar ni kvinnor oss mogna män som vill ha yngre tjejer?

    Vad spelar det liksom för roll för er om jag som är 43 är ihop med en 20 årig tjej?

    Varför allt detta hat mot sann kärlek och ömsesidig attraktion?

  • Svar på tråden Varför hatar ni kvinnor oss mogna män som vill ha yngre tjejer?
  • Anonym (Tjej)

    Det gör vi inte, men om du enbart gillar så mycket yngre tjejer så känner vi oss ratade pga en siffra och det gör att man känner en viss bitterhet. Sedan så ogillar även yngre tjejer ofta den här typen av män för att de vet att de bara uppskattas pga sin ålder och kommer att bli dumpade senare.

    Så njae... det känns väl ganska ytligt helt enkelt att gilla någon bara pga åldern. Ifall du hade gillat en 20åring trots åldersskillnaden stället för på grund av den så hade ingen haft något emot det.

  • Anonym (Bella)

    om ni är ihop med varandra av ömsesidig kärlek och respekt trots åldersskillnaden bryr jag mig inte det minsta. 

    Men när hon presenteras som en form av "trofefru"  och flashar med åldern då ser jag rött.... 

  • Anonym (H)

    Men det omvända är helt ok hos kvinnorna. Att vela ha en yngre man är inte lika illa för en kvinna som för en man som vill ha en ung kvinna.

  • Kolibri12
    Anonym (Tjej) skrev 2014-11-18 20:20:50 följande:

    Det gör vi inte, men om du enbart gillar så mycket yngre tjejer så känner vi oss ratade pga en siffra och det gör att man känner en viss bitterhet. 


    Det där känner jag inte igen alls för egen del men tyvärr är det nog vanligt att känna så. Jag känner mig inte det minsta ratad för att vissa män i min ålder gillar unga tjejer, varför skulle jag det? Tycker inte att det berör mig personligen överhuvudtaget faktiskt. Förresten tror jag inte att det någonsin är bara "siffran" som gör att vissa män (och kvinnor) väljer yngre utan helt andra saker. 
  • eslah

    Hatar inte men föraktar det, säger ju sig självt vad dina tankar handlar om när du lägger tråden under sex & samlevnad.

    Utvecklade ett förakt gentemot gubbsjukeriet i tonåren, var ett cyniskt och lite obehagligt uppvaknande när man dagligen som nykläckt ung tonåring märkte av lystna blickar från karlar i farsans ålder och uppåt. Usch, var väl inte riktigt det svar du ville höra. Mycket lättare att skylla på att man är en svartsjuk gammal bitter kärring?!

    Men lycka till i jakten på ungmöar, livserfarenhet är en egenskap som du antagligen håller högt i ditt sökande på den rätta.

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (ts) skrev 2014-11-18 20:15:02 följande:

    Vad spelar det liksom för roll för er om jag som är 43 är ihop med en 20 årig tjej?

    Varför allt detta hat mot sann kärlek och ömsesidig attraktion?


    Hatar & hatar.. Men jag anser att man som 43årig man inte är speciellt mogen om man är tillsammans med någon som skulle kunna vara ens barn .. En 20åring "ska" ju vara som ett barn i dina ögon. Känns som det bara är sexuell kontakt som är själva grejen i förhållandet. Det är bara äckligt att presentera sin släkt för någon som skulle vara din dotter eller till ens vänner & jag tror att dina grabbpolare bara ser henne som en leksak för dig. Men om det inte handlar om ålder så kan du ju lika gärna bli attraherad av en 60 årig kvinna då. Sen kan man ju värdera en 20årings tankesätt också.. Att hon har ett förhållande med någon som skulle kunna vara hennes pappa.

    Sen ABSOLUT finns det undantag.. Alla är inte likadan.
  • Anonym (H)
    eslah skrev 2014-11-18 20:43:47 följande:

    Hatar inte men föraktar det, säger ju sig självt vad dina tankar handlar om när du lägger tråden under sex & samlevnad.

    Utvecklade ett förakt gentemot gubbsjukeriet i tonåren, var ett cyniskt och lite obehagligt uppvaknande när man dagligen som nykläckt ung tonåring märkte av lystna blickar från karlar i farsans ålder och uppåt. Usch, var väl inte riktigt det svar du ville höra. Mycket lättare att skylla på att man är en svartsjuk gammal bitter kärring?!

    Men lycka till i jakten på ungmöar, livserfarenhet är en egenskap som du antagligen håller högt i ditt sökande på den rätta.


    Har du förakt också för kvinnor som på samma grunder väljer unga killar?
  • eslah
    Anonym (H) skrev 2014-11-18 20:45:26 följande:

    Har du förakt också för kvinnor som på samma grunder väljer unga killar?


    Nu pratar jag om extrem åldersskillnad här, föraktar inte kvinnor och män som väljer yngre partners. Men när 40 + män och kvinnor jagar unga människor i gymnasieålder så är det något som är riktigt skevt, kvinnor som män.
  • Anonym (H)
    eslah skrev 2014-11-18 20:49:10 följande:

    Nu pratar jag om extrem åldersskillnad här, föraktar inte kvinnor och män som väljer yngre partners. Men när 40 + män och kvinnor jagar unga människor i gymnasieålder så är det något som är riktigt skevt, kvinnor som män.


    Tack! Du var konsekvent oavsett kön. Det var det jag undrade.
  • Anonym (ts)
    Anonym (Tjej) skrev 2014-11-18 20:20:50 följande:

    Det gör vi inte, men om du enbart gillar så mycket yngre tjejer så känner vi oss ratade pga en siffra och det gör att man känner en viss bitterhet. Sedan så ogillar även yngre tjejer ofta den här typen av män för att de vet att de bara uppskattas pga sin ålder och kommer att bli dumpade senare.

    Så njae... det känns väl ganska ytligt helt enkelt att gilla någon bara pga åldern. Ifall du hade gillat en 20åring trots åldersskillnaden stället för på grund av den så hade ingen haft något emot det.


    Gillar inte alla unga flickor men de är det oskuldsfulla och oförstörda jag attraheras av........äldre kvinnor har för mycket skinn på näsan och orkar inte med det. Där har ni kvinnor mkt att lära.
Svar på tråden Varför hatar ni kvinnor oss mogna män som vill ha yngre tjejer?