• ourdreamsaboutababy

    SE HIT! Ni som blev med barn trots amning förklara symptom/misstankar

    Hej jag har en liten flicka på 3,5 mån. Jag helammar henne men hon sover hela nätter och vad jag hört är man oskyddad om man låter det gå mer än3-4h mellarum mellan amningarna. speciellt om de drar ut på natten..


    vi har oskyddat sex och tanken är att blir de så blir de när det vill :) men jag har börjat tänka mycket på om man ägglossar och inte hinner få mens utan blir gravid direkt. hur märker man det?


    Hur märkte ni att de var en ny bebis i magen trots att mensen inte kommit igång?


    vad hade ni för symptom, eller vad gjorde att ni misstänkte ny graviditet?


    är sååå nyfiken så hoppas verkligen någon svarar :)!


     

  • Svar på tråden SE HIT! Ni som blev med barn trots amning förklara symptom/misstankar
  • milli79

    Nu hann jag ha mens 2ggr innan jag blev gravid med 2an men då hade jag lååångt mellan. Jag ammade fortfarande ofta. Kände väldigt tydligt när jag fick äl då jag fick väldigt ont i magen (hade inte haft så innan jag fick 1a barnet). Läs på om naturlig familjeplanering/billingemetoden för tydliga tecken på när man har äl. 

    Vi körde utan skydd ett tag men när 1a var drygt 10mån blev jag gravid. Fick inte alls lika tydliga symptom som med 1an men var lite yr och testade den dagen då jag vaknade och kände mig bakfull, vilket jag ju inte var. Hade inte alls ont i brösten osv som jag haft med 1a. 

  • ourdreamsaboutababy
    milli79 skrev 2015-04-01 12:39:15 följande:

    Nu hann jag ha mens 2ggr innan jag blev gravid med 2an men då hade jag lååångt mellan. Jag ammade fortfarande ofta. Kände väldigt tydligt när jag fick äl då jag fick väldigt ont i magen (hade inte haft så innan jag fick 1a barnet). Läs på om naturlig familjeplanering/billingemetoden för tydliga tecken på när man har äl. 

    Vi körde utan skydd ett tag men när 1a var drygt 10mån blev jag gravid. Fick inte alls lika tydliga symptom som med 1an men var lite yr och testade den dagen då jag vaknade och kände mig bakfull, vilket jag ju inte var. Hade inte alls ont i brösten osv som jag haft med 1a. 


    nu har ja slutata att amma sen dec. hade min 3e mens idag. och regelbunden. vi får se när de blir. skulle vilja plussa direkt bara ..
  • ourdreamsaboutababy
    milli79 skrev 2015-04-29 21:58:21 följande:

    Ah jag vet hur det känns, svårt att vänta.
    Lycka till :)


    bim idag men negativa tester och ingen mens, inga symptom.. skitkropp ibland..
Svar på tråden SE HIT! Ni som blev med barn trots amning förklara symptom/misstankar