• Mithi

    Porslin från IKEA?

    Hej! Är det någon som har erfarenhet av IKEAS porslinsservis ur serie DINERA, FÄRGRIK eller IKEA365?

  • Svar på tråden Porslin från IKEA?
  • suziz

    Vi har haft DINERA tror jag det var, ingen vidare kvalitét så vi har bytt ut den.

  • Limaliie

    Mina föräldrar har haft färgrik vet jag, det var rätt dålig kvalitet.

  • Mithi

    Vad menar ni med dålig kvalitet? Att de repar sig fort? Tappar färgen? Är ojämna? Eller vad?

  • suziz
    Mithi skrev 2014-11-19 16:04:16 följande:

    Vad menar ni med dålig kvalitet? Att de repar sig fort? Tappar färgen? Är ojämna? Eller vad?


    Blev repiga och fula fort.
  • Mithi
    suziz skrev 2014-11-19 21:53:27 följande:
    Blev repiga och fula fort.
    "Fort", är det några dagar, några veckor, några månader eller just över ett år?

    Vilket märke bytte till och hur fungerar de?
  • Galliformes

    Tallrikar av stengods blir fort fula o repiga.Det funkar säkert som finporslin som man inte använder så ofta.Men ska du ha vardagsporslin ska du välja fältspat.Det blir repor även på fältspat men syns inte på samma vis som stengods.
    Vi har IKEA165 som vardagsporslin och de tallrikarna har hållt sig snygga nu i ett par år.

  • Mithi
    Galliformes skrev 2014-11-20 21:30:07 följande:

    Tallrikar av stengods blir fort fula o repiga.Det funkar säkert som finporslin som man inte använder så ofta.Men ska du ha vardagsporslin ska du välja fältspat.Det blir repor även på fältspat men syns inte på samma vis som stengods.

    Vi har IKEA165 som vardagsporslin och de tallrikarna har hållt sig snygga nu i ett par år.


    Är det dessa du har? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30135615/

    Jag tycker att ikeas tallrikar färgrik är finare eftersom de inte har den där "kanten" men jag vill ju ändå inte att de ska bli repiga fort.
Svar på tråden Porslin från IKEA?