• madde98

    hur berättar jag

    hur berättar jag för mig pojkvän om att ja är gravid ? vet inte om han kommer bli glad/ledsen. om han ens vill behålla de

  • Svar på tråden hur berättar jag
  • aeae

    Vad vill du göra själv? Hur gammal är du? Är du redo för ett barn? Får man ett sånt besked kan man få blandade känslor.. Han kanske blir chockad, arg, ledsen, glad.. Man vet aldrig. Men fundera först vad du vill det är det viktigaste.

  • amham

    Ja gör något positivt av det. Har du berättat än? Chansen att han blir glad är större om du lägger fram det som något bra och roligt :) lycka till!

  • Ganyca

    Gissar på att du är 16 med tanke på användarnamnet? Hur gammal är pojkvännen? Hur länge har ni varit tillsammans? Har ni någonsin pratat om barn innan och hur ni ställer er till det? Har ni använt skydd eller har ni vetat om att risken finns att ni kan bli gravida?

    Lite beroende på situation så vet jag inte om jag skulle köpa en body/ett paket eller inte. Kanske blir ännu mer chock, om han inte vill behålla/är osäker på hur han vill göra (om du inte har någon aning om vad han vill).

    Isf kanske det är bättre att sätta sig ner bara öga mot öga och lägga fram fakta och fråga hur han ser på saken och ta det därifrån, lägga fram dina åsikter och diskutera fram och tillbaka hur ni ska göra. 

  • Ganyca

    Och hur har du tänkt med skola, försörjning/ekonomi, boende, framtid osv? Vill du behålla även om han inte vill och således bli ensamstående etc?

    Mycket att fundera på =)

    Lycka till iaf! 

  • madde98

    oh! nu har jag äntligen berättat, han vart jätte glad. inte användt preventivmedel för jag har haft såna problem med de. (alla i min familj har också så)


    Ekonomin är faktiskt ingen fara som tur är. haft jobb sen jag slutade 9an (i somras) plus att min pojkvän har ett heltidsjobb.


     


    Tog ledigt i fredags och var hemma och städa & gjorde mat.


    Sen när han kommer hem sa jag, kan du inte hämta ett par strumpor i min strumplåda ?


    det gjorde han.


    sen kommer han tillbaka 


     


    han - ehöööe? det ligger en dock body i din låda ? har du haft din kusin här idag?


    jag- jasså? hämta den .


    Han kommer tillbaka- de står nånting... ''jag har världens bästa pappa''


    jag - hihi


    Han - va vavava ? ska jag bli pappa ? jag har faktiskt trott att du va gravid men inte vågat säga.. fan va grymma föräldrar vi kommer bli.


    sen tjöt vi båda två, så maten brändes. så vart de pizza kväll ist med bebisshopping på internet .


     


    vi är så lyckliga.

  • ilovemarissa

    Å nej! Så tråkigt!! Men hoppas ni försöker igen, kanske när du är lite äldre!? Min gamla granne fick också missfall, och nu är hon mamma till 2 barn, så jag förstår att det känns skit nu, men ge inte upp!

  • ilovemarissa

    Å nej! Så tråkigt!! Men hoppas ni försöker igen, kanske när du är lite äldre!? Min gamla granne fick också missfall, och nu är hon mamma till 2 barn, så jag förstår att det känns skit nu, men ge inte upp!

Svar på tråden hur berättar jag