• miia1989

    Lyckas bli gravid med hjälp av lchf vid pcos?

    Hej! Har pcos som man konstaterade dec-12. Gått på 6 kurer pergotime från maj och väntar nu resultat från sista kuren. Vid sista läkarbesöket sa läkaren att jag skulle äta socker och nu har jag då börjat äta lchf sedan en vecka tillbaka. Nån som lyckats bli gravid med hjälp av detta? Hur strikta var ni med t ex potatis osv?

    Är inte överviktig så gör detta för att få ner sockersuget samt förhoppningsvis få egen regelbunden ägglossning och bli gravid!

  • Svar på tråden Lyckas bli gravid med hjälp av lchf vid pcos?
  • Anonym (ml)

    Antar att du menar att läkaren sa att du inte skulle äta socker?:) Tre pers jag känner har blivit gravid när de ätit mindre kolhydrater/ätit åt lchf-hållet, en av de personerna har pcos å är nu snart mamma.

  • Anonym (Sommar)

    Jag har också PCOS. Jag har redan ett barn tack vare IVF, men försöker nu få en 2:a. Jag har börjat med LCHF för att se om det kan hjälpa och även tagit pergotime denna månaden för första gången. Jag har läst om flera som blivit hjälpta i sin PCOS av LCHF och har stor förhoppning till det. Många med PCOS får ju hjälp av metformin som ju är en diabetesmedicin, så att hålla sitt blodsocker stabilt är nog bra. Alla hormonerna hänger ihop och påverkar varandra.
    LCHF är annars väldigt gott och mättande och jag mår bra av det, så även om det inte skulle hjälpa så äter jag gott medan jag testar det!

  • miia1989

    Hann äta lchf en vecka o sedan plussade vi!!!! Så nu e frågan ska man fortsätta med lchf eller äta vanligt men nyttigt?;)

  • Anonym (ml)

    Men gud haha, grattis!!! Vad underbart! Då kanske man ska testa det när man planerar att bli gravid nästa år. Även om jag ej har pcos så kanske det kan vara bra :) eller ja åtminstone inte äta dåliga kolhydrater å socker. Är ju bra gör välmående över huvudtaget annars. Man vill ju ha en sund och frisk kropp när man ska bära sitt barn :) Stort lycka till nu!

  • Anonym (ml)

    Angående om du ska fortsätta med lchf eller ej vet jag inte, skulle säga att ät det du mår bra av. Hör med en barnmorska om du är osäker men det finns väl konservativa sådana som skulle råda dig att inte äta det utan mer vanligt sunt men är väl förmodligen inte farligt :)

  • miia1989

    Känns galet!! Men tack:)

    Nä beslutat o äta normalt och nyttigt för att få i mig allt den lill* behöver:)

  • Anonym (P)

    Gammal tråd men är så nyfiken och får se om jag får svar här :) jag har PCOS och började igår med LCHF men varit utan socker i ca 5-6 veckor. När ni som lyckats bli gravida som har PCOS med hjälp av LCHF har ni uteslutas mejeriprodukterna helt? Tex kvarg/keso? Och kör ni även fasta? :)

Svar på tråden Lyckas bli gravid med hjälp av lchf vid pcos?